Gå til innhold

Vanligst å invitere eller å bli invitert til barselbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 6 uker siden. Mannens bror med samboer har ikke kommet på barselbesøk. De bor 15 minutter unna oss med bil. Jeg syns liksom de burde spurt om å få komme på besøk, jeg da, slik jeg gjør hvis noen i min omgangskrets har født, og som andre har gjort overfor oss.

Hva er vanligst? Burde vi invitere dem? Jeg lurer på om de selv sliter med å få barn, og at det er grunnen. De har vært sammen i 10 år, og er godt over 30 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det der er vanskelig.

Inviterte selv ingen, da alle inviterte seg selv... Var ganske sliten etter noen uker ja, men i ettertid skjønner jeg jo at det går an å begrense det selv med å faktisk si sannheten.

Hva din svoger angår kan det jo være flere grunner, både det at de selv er barnløse samt at ingen egentlig kan "reglene" for barselbesøk.

Har tatt meg selv i å vente lenge nå som mine venninner har fått, nettopp pga mine egne opplevelser. Men har da kontakt på tlf og sms, og sier at de må si fra når ting har roet seg og de ønsker besøk.

Hva med å rett og slett invitere dem, og prøve å ikke analysere det noe mer?

Helga kommer nå, og de er såpass nærme i familie at en søndagsmiddag (om dere orker) kunne vært hyggelig...

Skrevet

Kanskje de har fått med seg at mange er slitne etter fødsel og vil ha fred og ro? Eller kanskje de bare ikke er så interresert i baby?

Uansett, inviter de du. Problem solved :)

Skrevet

Takk for fine svar! Ja, jeg tror jeg går for å invitere dem selv.

Jeg hører gjerne fra flere, men nå er det nattinatt på meg. Må få litt søvn før avkommet våkner igjen..... Sjekker svar i morgen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...