Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Var på første trening med 6 åringen denne uka, og ble litt forundret. Ungene ble etterhvert delt inn i flere små lag med 4 på hvert lag, og når de spilte seg imellom, var det en foreldregjeng på 3-4 stykker som støya noe helt sinnsykt. Det var tydelig at det var en guttegjeng som var venner fra før, og de lagene disse var på ble heiet på hele tiden. Det var representert på tre av fire lag. Det siste laget ble jo litt glemt, og det synes jeg var litt trist. "Kom igjen xx, kom igjen" og hele regla. Så : ER dette vanlig på trening av små unger på bare 6 år ? Greit nok for å få opp lagmoralen på ordentlige fotballkamper, men dette var første trening, og mange hadde jo ikke vært borti en ball før. Jeg synes ikke det skal være så mye fokus og støy rundt enkeltprestasjoner, men heller fokusere på at de lærer å samarbeide og spille på lag. Men det er mulig jeg er helt på tur her nå da... Ja, jeg vet at fortball er en konkurranse sport, men det er like mye lagidrett. Foreldre kan være med se på på trening, men bør da ha vett til å klappe når alle scorer mål, ikke bare favorittlaget sitt. Synspunkter ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå