Gå til innhold

Noen som jobber som helsesøstre her inne?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare fundert litt i det siste på om jeg har lyst til å videreutdanne meg til helsesøster! Er jo sykt vanskelig å komme inn på også, så jeg burde nok kanskje bare begynne å søke om jeg engang skal komme inn :) Men så lurer jeg litt på om jeg vil trives om jeg engang skal komme så langt. Tror nok jeg hadde elska å jobbe på helsestasjon med alle de små barna, men vet ikke hvor bra jeg hadde takla å f.eks. være helsesøster på ungdomsskolen. Enkelte steder kan man jo velge arbeidssted litt, men ikke i alle kommuner.

Noen som har erfaringer med det å jobbe som helsesøster og kan fortellle litt om hva dere jobber med og hvordan dere trives?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjør, men det blir alt for mye å skrive om jeg skal fortelle hva det går ut på. Vil iallefall si at det er mye mer omfattende enn kos og dull med de små søte på helsestasjonen. Her er det snakk om å tidlig oppdage tegn til avvik, sykdom mm

Ungdom er veldig kjekke å jobbe med, så ikke kvie deg for det.

Og en annen ting, som helsesøster må du tåle å bli snakket om. Alle småbarnsmødre forteller om hvor fornøyd eller ikke fornøyd de er med sin helsesøster. Dette kan være nokså belastende faktisk..

vel...det var ikke mye hjelp, men les litt på nett om fagplan, pensum, forebygging, helsefremmende arbeid og folkehelseatbeid, så skjønner du mer. Det er jo en spesialistutdannelse for sykepleiere i barn og unges fysiske og psykiske helse mm mm mm ..veldig spennende jobb altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...