gotchi87 Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Noen som har erfaringer med den? Den er på tilbud nå til 499, så tenkte kanskje å kjøpe
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Vi har nettop kjøpt helly hansen dressen denne uka. Har ikke prøvd vinterdressen tidligere, men har svært gode erfaringer med de tynne parkdressene fra HH. De er svært slitesterke og vannavvisende/-tette. Har faktisk ikke hatt regntøy til lillegutt siden i vår da han vokste ut av det han hadde, har kun brukt HH-dressen, også i pøsende regnvær. Ser ut til at vinterdressen er av samme type stoff, bare at den er foret. Blir spennende å se hvordan den fungerer til vinteren..! Uansett er 499 en bra pris, så jeg tenkte at det uansett ikke er bortkastede penger. Er den veldig dårlig, kjøper jeg kanskje heller en ny til barnehagen, og bruker denne hjemme.
missme Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 De er varme nok, men de er litt stive og blir lettere våt enn f.eks reima. Og når de blir våte så blir de veldig tunge. Til de yngste ville jeg nok godt for en annen dress, men til eldre barn (3 år og oppover) er de greie nok.
ALIICE Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 HH har ikke gode dresser. De er altfor stive og har elendig passform:( Styr unna.
gotchi87 Skrevet 30. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2010 Vi har en parkdress fra HH fra ifjor og den var langt ifra stiv og dårlig passform. Den var supergod, holdt gutten varm og tørr, veeldig lett dress og dermed god bevegelighet! Fordi om èn dress fra merket er stiv, vil det ikke si at alle andre fra samme merke er det. Takk for svar! Det står liksom mellom den og en fra Name It (den har vi også fra ifjor og veldig fornøyd, både som parkdress og vinterdress).
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Kommer vel litt an på hvilken modell Reima man snakker om. De nye dressene deres kom jo litt dårlig ut i årets test. Vi skal også kjøpe HH dress, men har ingen erfaring. Ser at det er gummi rompa og på knærne og foret kan tas av:-) Mulig jeg forandrer mening i butikken, men..
missme Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 Fordelen med HH er nettopp det med avtagbart for, sparer endel penger pga man slipper å ha en vår/høst dress. Gummi på rumpa og knær er riktignok bra det, men den blir veldig lett våt på resten av dressen og det synes jeg trekker mye ned. Det at den også blir tung når den er våt gjør at jeg ikke ville valgt den på de yngste barna. Har jobbet i barnehage i nærmere 14 år og uansett hva tester sier så synes jeg både vinter og høstdressene til Reima er i en egen klasse. De tåler ganske mye vann/regn før de blir våte, når de blir våte så blir de ikke tunge og jeg har aldri opplevd at barn blir kalde i reimadressene. TIl de yngste barna er det utrolig viktig å ha en bevegelig dress (ikke stiv), med god plass, lett å bære og som holder dem varme og tørre.
oro1 Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 hvis det er helly teck er den kjempe bra. er det den med avtagbart fôr og gummi utenpå er den grusom for barna. Den er stiv, kald og tung. Den tec-modellen er derimot veldig god og like god i materialet som Reima. Men HH passer nok best til litt slanke barn, da de er veldig smale i modellen.
marese83 Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har akkurat kjøpt den dressen til gutten vår... og på butikken sa de at det var en vinterdress, ikke parkdress!?!?!?
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 1. oktober 2010 #11 Skrevet 1. oktober 2010 Den de viser på tv fra g-sport, rutete stoff, har ikke avtagbart for, men er hellytech. Den har heller ikke gummi-stoff på knær og rumpe, men et litt tykkere stoff som holder fungerer bra i forhold til fuktighet. Har prøvd helly-tech-dressene før, og er veldig fornøyde med dem. Men som de sa i testen på 'tv2 hjelper deg' så endrer jo produsentene dressene sine litt hvert år, så om man har hatt en bra ett år, er det ikke sikkert neste års dress er like bra Er enig i at de er smale i modellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå