Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Har en indisk venn som anbefalte meg å kjøpe noe indisk tikka masala, lagde det nå, tok masse yogurth og tenkte den ville være mild, smakte litt, smakte ok, så nå spiste jeg litt av den og min datter hyyyyyylte i det hun fikk det imunnen, noen sekunder etterpå merkte jeg det brannt i munnen min også... Så hun holdt seg bare til risen.. Jeg skulle prøve å spise opp, det var jo godt.. Men detbrenner bare mer og mer i munnen og nå har jeg skikkelig mageknip, føles skikkelig vondt som om jeg skal dø hehe, kan sterk mat være farlig?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Nei, sterk mat er ikke farlig...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 *Tikka masala er jo ikke sterkt?:S Kjøpte du den svarte boksen hvor alt du trenger untatt kyllingen følger med? Viss det var den, hadde du på det toppingkryddere i den plastgreia på? For DET er utrolig sterkt:p
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Hvis du syntes den var sterk så kan jeg hvetrtfall si deg at det kke er farlig. Jeg syntes ikke den er sterke i det hele tatt og i andre land er de vant til mye mye mer krydder. Mange av de krydderene som brukes viser seg å være sunne og ha en helsefremmende effekt, men da må du nok ha det litt sterkere (mer krydder) enn tikka masala pakkene i norga.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Drikk melk eller spis en banan, tar bort "brannen"!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 De der sorte ferdig-boksene en får kjøpt på butikken her i Norge inneholder jo ikke sterk tikka-masala i det hele tatt, men jeg får på følelsen at det var ikke en sånn HI har hatt til middag? Er jo ikke yoghurt i de. Skikkelig tikka-masala er nok myyye sterkere en det ferdig-tullet de selger her i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå