Gå til innhold

Du tror det ikke før du får se det...


Pogoled

Anbefalte innlegg

Da flytter jeg inn her :)

 

Klarte ikke holde meg til lørdag, så vi tok testen i går. Den ble positiv. Vi trodde nesten ikke det vi så, så vi løpte og kjøpte en ny en. Jammen ble den positiv og.

 

Ufattelig, men sant.. og så utrolig godt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! Det samme skjedde med meg, klarte ikke å vente til helga, så jeg tok to tester på mandag og begge var positive!! For en merkelig glede det var altså.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Det samme skjedde med meg, klarte ikke å vente til helga, så jeg tok to tester på mandag faktisk og begge var positive!! For en merkelig glede det var altså.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og gratulerer til deg og:))

 

Ja, det er helt merkelig! Samtidig som jeg nesten ikke kan tro det...

 

Er du førstegangs og?

Har du funnet ut hva som skjer nå?? Skal vi kontakte legen allerede nå, velge sykehus osv...

 

Peiling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, og gratulerer til deg og:))

 

Ja, det er helt merkelig! Samtidig som jeg nesten ikke kan tro det...

 

Er du førstegangs og?

Har du funnet ut hva som skjer nå?? Skal vi kontakte legen allerede nå, velge sykehus osv...

 

Peiling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en SA i mars, og da var jeg 11 uker på vei. Forrige gang ringte jeg til legen og ble kalt inn til time når jeg var 10 uker på vei, der fylte vi ut ett helsekort og tok en blodprøve. Så stoppet det på en måte der. Nå skal jeg vente litt med å ringe til legen, du får som regel ikke time før du er mellom 10-12 uker uansett, så får jeg høre med han etter endte 12 uker om hva jeg skal gjøre :)

 

Det jeg lærte sist var ihvertfall, få i deg folsyretabletter hver dag! og les på mattilsynets side om hva gravide ikke skal spise, ellers lev som normalt, men ikke løft tunge ting :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt folsyre siden tidlig i sommer. Nå da jeg ble gravid gikk jeg over til Lifeline Gravid, hvor jeg skal få i meg den omega, vitaminer og -folsyremengden jeg trenger daglig. Håper det er nok, for jeg sluttet med den folsyren jeg opprinnelig tok..

 

Da det gjelder hva jeg skal spise så er jeg forsiktig. Prøver å lese litt ift hva jeg skal holde meg unna. Ikke alltid like lett, it`s a jungle out there!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det kan du trygt si. Blir mye man skal ta inn over seg i disse tider. Det er hardt å innarbeide nye rutiner... Hvor kjøper du Lifeline Gravid, og hvor mye koster det? Hørtes spennende ut, og enkelt siden man da slipper å spise mange tabletter daglig (folsyre, omega-3 osv)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjelp! Det er mye å forholde seg til.. men, men... Det er jo bare positivt å være gravid, men mye å holde rede på!

 

Jeg kjøper Lifeline Gravid på apoteket. Der har de også Lifeline Amming. De skal man gå over en mnd eller to før fødsel, for da trenger vi litt andre vitaminer... En eske, som jeg tror er en mnd forbruk, koster 299 kr. Det blir jo faktisk billigere å kjøpe den enn å kjøpe alt hver for seg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det må vi gjøre:)) Krysser det som krysses kan!!

 

Jeg har kikket litt på terminkalkulatoren på Libero.no og der får jeg er annen dato enn her inne. Det er ikke bare bare å regne ut termin.. I hvertfall ikke hos meg for jeg har litt ustabil syklus. Noen ganger er den på 28 dager, andre ganger på 32 dager.. Terminen har variert alt i fra 8 juni til 12 juni..

Uansett er det vel ikke så ofte at barnet kommer på terminen? I hvertfall ikke for 1.gangs fødende?

 

Uansett så er det litt enklere for meg å vite når egget ble befruktet, for jeg ble inseminert den 14. september, så da innbiller jeg meg at befruktningen skjedde den 15. september.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis skal jeg på torsdag!! Kanskje jeg endelig klarer å forstå at jeg faktisk er gravid etter å ha tatt diverse prøver. Noen som vet hva slags prøver som taes? (Første gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...