Gå til innhold

dåp/familieintriger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar er da ikke sammen,og vi har vel heller ikke en god tone oss i mellom...Veldig lei..men er vel en grunn til at jeg er alene...

Når jeg da tenker fremover etter at barnet blir født,så kommer jo dåp opp i tankene...

Hvordan skal jeg få til at familien min og hans samles...???!

Er det noen som kun har holdt det innenfor den ene siden av familien??

*fortvilet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du som har avgjørelsen når det gjelder spørsmålet om dåp, sålenge dere ikke har delt foreldreansvar. For meg høres det ikke ut som om det er så aktuelt at barnefarens familie inkluderes i dåpshandlingen, siden det ikke høres ut som om dette er noe varig forhold for dere. Og skulle du senere finne en annen å dele livet sammen med, er det mer naturlig at noen i hans familie kan skrives inn som faddere på etterskudd, du må bare har minst to faddere tilstede med ved døpefonten dåpsdagen

Skrevet

eneste han holder på,er den annenhver og en dag i uka som fedre som regel har!

Jeg kan jo ikke si noe på det...

Skrevet

Hvordan er tonen mellom deg og hans familie da...? Det er jo dumt for dem om de ikke får sjansen til å delta i dåpen til barnebarnet sitt (og evt andre relasjoner) fordi du og barnefaren ikke har et godt forhold til hverandre... dersom de ønsker å komme sevfølgelig!

Håper det ordner seg iallefall!!

Skrevet

Det er ingen bra tone mellom meg og hans familie,siden jeg er den "onde" personen som gikk fra deres sønn og i ettertid fant ut at jeg var gravid.

Skrevet

Da syns jeg du med den største selvfølge skal ta det hele og fulle ansvar for barnedåpen, barnefarens familie har ikke noe de skulle ha sagt, og trenger ikke informeres på forhånd, prøv å lage en god dåpsdag sammen med dem de ur glad i - og nevn også for presten hvordan du har det, det burde gi støtte til dagen for deg

Skrevet

Så selv om da barnefar skal ha annenhver helg og 1 dag i uka,som da er vanlig pappasamvær,så har ikke han noe å si?!

vi er i ett evig drama og diskusjoner om dagen.Tror ikke helt han forstår hvordan ting forandrer seg når man skal ha barn,spes ikke når man da er sammen.

Igår kveld fikk jeg plutselig en SMS der det stod at jeg burde bare være klar over at han skulle ha foreldrerett???!Han kan da ikke ha lov til å komme med no` sånt??

Hva er hans rettigheter?Og hva er mine???

blir frustrert og irritert...det går utover humøret,formen og de rundt...

Så fort jeg ser det kommer en SMS fra ham,så kjenner jeg tårene presser på..Ganske sliten og lei på det...

Skrevet

Barne etc-_departementet skriver slik om foreldre som ikke bor sammen:

Når foreldrene ikke bor sammen når farskapet etableres, har

moren foreldreansvaret alene. Foreldrene kan avtale at de skal

ha felles foreldreansvar. Dette kan gjøres på skjema for erkjennelse

av farskap (både mor og far må skrive under på avtalen)

eller det kan sendes egen avtale om dette til folkeregisteret.

Barnets mor kan ha gode grunner til å ville ha foreldreansvaret

alene. Det er imidlertid ikke nok at mor ønsker å ha foreldreansvaret

alene. Avgjørelser fra domstolene viser at det skal foreligge

tungtveiende grunner til at far ikke får del i foreldreansvaret

dersom han går til sak. Foreldre som har fått barn uten å bo

sammen, men som flytter sammen senere, får ikke felles foreldreansvar

som følge av flyttemeldingen. De må enten sende

egen avtale om felles foreldreansvar eller en samboererklæring

til folkeregisteret.

---

Jeg syns du bør ta kontakt med fylkesmannens familiekontor for å få hjelp til å ha foreldrerett for barnet alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...