Sweet Amber Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Kokte poteter, en god klatt smør, en liten dæsj melk, salt og muskatnøtt:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Smør, melk, salt, pepper og løkpulver. Ikke noe mer fancy enn det her i gården nei;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 ...som tilsettes de kokte, moste potetene selvsagt:p
tine0810 Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Koker poteter....(skreller og deler de opp litt først, så det går litt fortere). Når de er ferdig kokt heller jeg av vannet, og moser de med meierismør og fløte, salt, pepper og litt muskat. namnam:-)
uhhuhher Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Samme som de andre her, men eventuelt med litt parmesan i. Det er godt.
Gjest Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Koker poteter i små biter med grønnsaksbuljong i vannet. heller av vannet og blander en dæsj smør, har i salt og litt pepper.. moser og blander med melk! bruker ekstra lett melk vi da...
n74 Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Koker poteter sammen med hvitløk (siden hvitløken kokes blir den ikke så stertk, så ha i flere fedd enn hva du tror). Moser med smør, melk og evt litt salt
Babyønske �� Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Koker poteter til de er møre. Bruker ikke salt i kokevannet, da blir mosen seig. (Pimpernell er forresten en veldig god sort å bruke til potetmos.) Moser potetene med en ballongvisp, rører inn melk eller matfløte til passelig konsistens og tilsetter evt en dæsj Creme Fraiche. Smaker til med smør, salt, pepper og revet muskatnøtt.
Lemonia Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Koker poteter, moser med en potetpresse (gir helt glatt mos) og tilsetter melk, smør, salt, pepper, crème fraîche og hakket gressløk.
Gjest Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Som de fleste andre, ser jeg, men jeg moser ikke helt - det er godt med litt biter. Smør, salt, pepper og melk. Ikke muskat her i huset, men gressløk er et absolutt must i potetmosen, eller potetstappe som vi kaller det.
Gjest Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Uuuuupsss.... Ja, og så er det mandelpotet som gjelder! Spiser ikke annet enn mandelpotet frivillig. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå