Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Synes at hver gang jeg nevnte for noen at vi skulle ha jente så kom det at å så koselig, da kan dere kjøpe rosa! Hadde gutter fra før. Og her inne også så går det mye i rosa, rosa og atter rosa. Flere som nesten ikke bruker rosa på jentene sine? Noe bruker vi siden vi har fått litt i gave og gjerne ikke funnet et spesielt yttertøy i andre farger enn blå og rosa, men ellers blir det veldig lite. Bruker mye lilla, myke blå jeans, hvit og brunt.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 jeg får litt fnatt de gangene datteren min er rosa fra topp til tå, så jeg forsøker å unngå det. Hun var mer rosa som baby, det er litt søtere da. Rooosa små barnehagejenter synes jeg er litt ekkelt...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 om jeg noen gang får en jente skal hun iallefall ikke gå i rosa!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Min jente på 3 år elsker grønt, men det er vannskelig å finne fine grønne ting til jenter. Alt er jo liksom rosa. Vil man ha andre farger er det gjerne dødskaller eller edderkopper på og jeg er liksom ikke helt der heller. Synes det er rart at det kun er en farge som gjelder for jenter.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 jeg liker rosa og hvitt paa jentene mine og de liker det selv ogsaa.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Det der er jo bare naivt, 14:36...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Aldri vært så glad i rosa. Fikk en liten tulle og kjøpte alltid andre farger til henne, men fikk alltid noe rosa da. Stort sett gikk det i lilla, grønt, brunt og mørkeblått. Men, da hun ble 5-6 hadde vist ikke mor så mye å si lengre og alt ble plutselig veeeeeldig rosa hehe, da skulle hun velge selv og ha det samme som alle vennene sine gitt. Hun er nå 9 og heldigvis er rosa perioden over, nå er hun i en lilla og sort fase, og også turkis er en stor hit. Så det går over til slutt Venter en ny liten tulla nå, så selv om jeg ikke kommer til å kjøpe noe rosa selv, regner jeg med at den lille prinsesse perioden kommer uansett.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 HaHa er ikke sååå lett å styre vel! Tro meg. Jeg har en jente på fem år. Jeg skulle være så bevisst og ikke bruke rosa - som baby brukte hun alle slags mulige farger, men fra hun var cirka 2 år gammel, har hun selv foretrukket å gå i rosa. Selvfølgelig er jeg mamma og har den endelige beslutningen, men skal ikke nekte henne rosa for enhver pris bare fordi jeg synes det er klisje. Hun vil ha rosa rom, rosa sengetøy, rosa klær etc..det ble som det ble uten at jeg hadde så mye med saken å gjøre. Nå er hun 5 år da som sagt og endelig begynner å foretrekke litt andre farger - lilla, svart, turkis, etc, men går fortsatt mye sjokk rosa for tida. Har en ny liten jente nå, bare noen måneder gammel. Har nesten ikke noe rosa til henne i det hele tatt heller, veldig mye lilla, grønn, turkis, oransj etc, men forventer at det blir mye rosa etterhvert her også.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne klær som ikke er rosa, så her i gården er det mye rosa. Ikke fordi vi elsker rosa, men fordi det ofte er de klærne som er på tilbud.....
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Hm, jeg synes jeg finner masse klær i hvit, lilla osv jeg. Har ofte lest her at alt som finnes er i rosa, men det er jeg helt uenig i. Om datteren min selv vil gå i rosa når hun blir eldre, så skal hun få lov til det, men enn så lenge så blir det heller da lilla og hvit. HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Vi bruker nesten aldri rosa på våre jenter. Eldstejenta på 6 "elsker" grått, så hun har en del klær i den fargen. Minstejenta er veldig glad i lilla, så hun har en del av det. Ellers går det i brunt, blått, litt rødt.
Sweet Amber Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Jeg ser ikke helt poenget med å legge en farge for hat bare fordi den er vanlig eller forbundet med femininitet. Små jenter er jo som regel feminine og ønsker å se slik ut:) Har gutt som snart er 4, han er med og bestemmer selv når vi handler og har gjort det siden før han fylte 3. Han har ganske sterke meninger om hvordan tøyet skal se ut, og jeg kan ikke se for meg at jenta jeg nettopp fikk blir noe lettere å bestemme over. (jada, jeg kunne sikkert blånekta og insistert på at jeg skulle velge barnas stil, men så lenge de er kledd etter været og fornøyde ser jeg ikke poenget med å tre min egen stil nedover øra på dem) Babyjenta mi har klær i alle farger, både arvet av storebror og fått i gaver fra familie og venner. Lar ikke være å bruke noe bare fordi det er rosa, det blir for dumt..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Her får hun bestemme fargene selv, ofte, og da blir det fort rosa og lilla. Det får da være grenser for hvor sær og overformynder jeg skal være på et sånt område.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Herremin kvinnfolk,det er en farge??? Og sånn er det,småjenter og rosa går som hånd i hanske,la nå små være små,er kun farger og klær... Hilsen mor til 3 åring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå