Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Er alenemamma til en liten gutt på snart 2 år og her vaskes det i et sett. Så fort en vask tas ut blir det satt en ny vask inn og så fort en vask er tørket, brettet og lagt vekk blir en ny hengt opp. Må vaske 1 vask per dag for at det ikke skal flyte over og hver gang skittentøyskurven virker forholdsvis tom er det alltid annet som sengetøy, pledd, sofetreff osv som fyller opp igjen. Syntes det er helt ekstremt med 1 vask per dag for en voksen person og en liten gutt...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 For kun to mennesker synes jeg det høres voldsomt ut ja. Det du vasker kan umulig være skittent.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Vi er 3 i huset (noen dager til;)) og her vasker vi også i et sett. De dagene sengetøy og håndklær skal vaskes (vasker de hver for seg) er det gjerne 2-3 maskiner på en dag. Hater denne klesvaskingen. Om det bare fantes en gangs klær tenker jeg ofte...
Villa Perlesukker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 2-3 vasker per dag. Vi er 6 stk.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Åjodda klærne er noe skitten skal du se. Jeg bytter ikke overdrevent klær på hverken meg selv eller minsten. Minsten kan gjerne gå i samme klær i to dager sålenge det ikke er blitt tilgriset (men med barnehagegutt er ikke det mye klær som ikke blir det). Jeg kan også godt gå i samme klær et par dager. Håndklær blir minst brukt to ganger. Ja engangstøy hadde vært helt himmel her i heimen! Mne her blir det nok heller invistert i en tørketrommel .
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Om både du og gutten bruker de samme klærne i flere dager, hvor i all verden finner du de klærne du driver og vasker hver dag da?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Jeg skrev at vi kan GJERNE bruke samme klær i to dager. Men det lar seg ikke alltid gjøre.. Klær blir tilgriset, særlig nå som minsten er ivrig på å skulle spise selv. Jeg er den kløna og griser bestandig når jeg lager middag. Nattbleier lekker ofte og mye sengetøy blir skiftet...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Hørtes veldig mye ut. Vi er 2 voksne og 4 barn, 2 av dem trener og spiller kamp 1-2 dager i uken. Her vasker vi normalt klær 2 dager i uken, men da 3 maskiner pr gang. Altså ca 6 maskiner pr uke med klær (så kommer håndkler, sengetøy osv utenom) + 1 med jeans. Da har vi 4 ganske fulle maskiner med kulørt tøy, og 2 halvfulle med lyst/hvit tøy. Vi har stor vaskemaskin da, den tar 9 kg, så er plass til veldig mye på en vask. Vi har også 5 skittentøyskurver, så de blir tomme alle sammen innimellom. I et par timer i det minste ;-) Hvor ofte bytter dere klær da? Og sortere du veldig? Mulig å vaske mer sammen kanskje, så sparer du litt tid?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Ja merker jeg må vaske endel klær. Jeg sorterer ull, hvit, lyst, rødt og mørkt fra hverandre. Har dobbeldyne og 120 seng, så bare sengetøy fra min seng går det en hel vask på. Blir ikke bestandig fulle maskiner, men hadde jeg måttet vente med å vaske til jeg hadde en full hadde det såvidt vært klær igjen å bruke. Tror vaskemaskinnen tar 5 - 6 kilo, har igrunn ikke satt meg noe særlig inn i det. Rødt har jeg akkurat begynnt og sortere for seg etter å ha farget litt nytt tøy i det siste.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Her vaskes det kanskje 4-5 i uka... Alltid fulle maskiner. Vi er to voksne.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Vi er tre personer, vasker ikke unødvendig mye, men det blir stort sett MINST seks-åtte vask per uke. Jeg vet ikke hvorfor det blir så mye. Vi bruker håndklær flere dager, mannen må skifte alt unntatt bukser hver dag fordi han blir svett. Barnet bruker sjelden klær to dager på rad ettersom hun bli grisete. Jeg skifter, undertøy og sokker hver dag, og ofte innerste trøyen. Vi vasker sengetøy ca en gang i uka, ofte sjeldnere. Vasker pledd og slikt en gang i mnd, mer ved behov. Gardiner en gang i året, duker bruker vi sjeldent. Allikevel er det alltid fullt i skittentøyskurven, og vi vasker og vasker og vasker. Jeg synes det alltid blir noe ekstra. Yttertøy fra bhg som er helt gjennomsølt, en pose med helt nedtisset tøy etter bhg-dag, tekstiler som har ligget i båten og blitt fuktige, kjøkkenhåndkler og tøy med melkesøl osv osv.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Da sorterer du mer enn meg ja. Vi putter ull med kulørt tøy vi (går faktisk bra?) og sorterer kun i kulørt (alle farger med mye farger, mørke farger og sort) og i lyst (hvit, lys rosa, lys lilla og lys blå). Synes alle klærne holder seg fine jeg, de hvite klærne er like hvite, de sorte er sorte, de røde forblir røde osv. Kanskje du ikke trenger å sortere så mye? Du kan jo spare 2 vask på bare det å vaske rødt sammen med mørk, og lyst sammen med hvit. Her tar sengetøy 2 maskiner (stappfulle), så går det 3-4 maskiner med håndkler pr uke og en med kluter (90 graders vask).
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Vi vasker vel rundt 7-10 maskiner i uka. Minst 1 hver dag, er familie på 4 (2 voksne og 2 barnehagebarn).
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Jeg vasker ikke klær hver dag, men sparer opp sånn at det blir fulle maskiner. Og da må jeg gjerne vaske 2-4 maskiner på en dag. Så kanskje gjennomsnittlig 7-8 maskiner i uka. Men det er på 1 voksen og 3 barn.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 da vasker du ALT for ofte!er klærne virkelig skitne?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #16 Skrevet 30. september 2010 Hvis det var meg over (13.53 eller no) du siktet til, så kan det kanskje forklares med at vi har hund og mannen min er hådverker. Mye arbeidstøy som vaskes,ja.. Jeg syns faktisk ikke 4-5 maskiner er så mye jeg,da.. Noen uker vasker jeg mindre og noen uker vasker jeg mer...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Vi vasker 4-5 maskiner i uka. Er to voksne og to barn. 1 maskin med ull, 2 mnd farget tøy og håndklær og en med hvitt og lyst tøy, annenhver uke en maskin med sengetøy i tillegg. Før jul går det noen maskiner ekstra. Da vaskes gardiner, sofatrekk, pledd, dyner osv.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #18 Skrevet 30. september 2010 Syns ikke det høres helt forskrekkende ut. Vi er 3 stk (snart 4) og jeg vasker iallefall 1 vask hver dag, ofte 2 også. Syns aldri skittentøykurven blir tom. Sengetøy og håndkler tar opp mye plass i maskinen. Også har vi alle treningstøy som må vaskes etter hver trening, fotballtøy, gymtøy, og minsten blir alltid skitten for er mye ute og leker høyt og lavt osv osv. Blir en del i løpet av uken ja. Og ikke alltid man kan vaske full maskin heller pga sortering og farger
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #19 Skrevet 30. september 2010 Syns ikke det høres helt forskrekkende ut. Vi er 3 stk (snart 4) og jeg vasker iallefall 1 vask hver dag, ofte 2 også. Syns aldri skittentøykurven blir tom. Sengetøy og håndkler tar opp mye plass i maskinen. Også har vi alle treningstøy som må vaskes etter hver trening, fotballtøy, gymtøy, og minsten blir alltid skitten for er mye ute og leker høyt og lavt osv osv. Blir en del i løpet av uken ja. Og ikke alltid man kan vaske full maskin heller pga sortering og farger
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #20 Skrevet 30. september 2010 Vi er 5 barn og 2 voksne, og vaskemaskinen går 2-3 ganger for dagen. Har alltid fulle maskiner da. Synst det er mye jeg, men så er vi jo mange også. Bruker ikke tørketrommel, så tørkestativene er alltid fulle. Når ett stativ er tørt, henges opp en ny vask. Så synst du vasker veeeldig mye klær for bare to personer.
☆☆☆ Skrevet 30. september 2010 #21 Skrevet 30. september 2010 Vi er 2 voksne og ingen barn. Vasker 1 maskin sengetøy i uka, 1 maskin håndduker, 1 maskin mørkt tøy. Ca annenhver uke 1 maskin lyst tøy og 1 maskin ullvask. Har vasketrommel med stor kapasitet, men som tilpasser vannmengde og tid etter hvor mye jeg faktisk putter inn, aldeles herlig
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #22 Skrevet 30. september 2010 Vi er fem stk. Vasker 14 vask i uka inkl. hånklevask!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #23 Skrevet 30. september 2010 Vi er fire og vasker kanskje gjennomsnittlig 6-7 maskiner i uka (hvis vi ikke vasker gardiner og slikt (ca to ganger i året) eller har hatt besøk. Dette er inkludert en del treningstøy. Du kan neppe fylle maskinen. Tipper du har minst 10 typer sortering, som du vasker hver for seg :-) Her er det lyst, mørkt, 60, og ull/finvask, dvs, kun 4 sorteringer (og ull vaskes maks en gang i ka).
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #24 Skrevet 30. september 2010 Vi er tre personer, to voksne og en toåring. Vakser nesten annenhver dag, ca 3 vask pr uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå