Gå til innhold

38 år og gravid:-)


Gjest

Anbefalte innlegg

Tok testen på søndag og jeg har termin 6 juni. Spennende, skremmende og morsomt å være gravid med nr 3. Syns det er skremmende og lurer på fostervanns test etc. Tror jeg tar en tidlig ultralyd og blodprøve så får jeg håpe på det beste. Man har jo uansett ingen garanti. Er det flere godt voksne der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Er "bare" 28 selv, men det er jo alltid hyggelig med tilbakemelding eller hur? :) Hadde nok også valgt å gå for tidlig UL og blodprøve istede for fostervannsprøve. Hører endel om risiko i forhold til FVprøver. Men det får selvfølgelig være opp til hver enkelt. Men jeg tenker som så at man blir jo gla i barna sine samme hvordan de er. Du får høre på råd fra leger og andre i samme situasjon. Lykke til! Dette går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og skal ha nr 2. Føler meg litt gammel i gravidverdenen. Jeg har vel ikke bikket "aldersgrensen" for fostervannsprøve, men ville ikke tatt det uansett. Heller ikke andre ting man kan finne ut om fosteret på et tidlig stadie

Det er mye annet jeg er mer redd for enn svar man kan få på en slike prøver, så tenker heller at evt bekymringer får ta når de virkelig dukker opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Jeg er 38 og også gravid med 3 ;)) Blir 39 i oktober, så voksen mamma denne gangn, ja :) Merker dessverre dette sv.skapet betydelig mer enn de forrige, er i skikkelig dårlig form og sykemeldt. Men, premien er stor da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei :)

Jeg er 37 og venter også nr 3. Guttene mine er 15 og 10 så jeg føler meg som en førstegangs gravid igjen...mer nervøs og redd for at noe skal være galt osv..vi skal ta en tidlig ultralyd vi også bare for å betrygge oss om at alt er bra. Vi får tenke positivt og nyte denne tiden så godt som vi kan.

Masse lykke til og gratulerer ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei)

Blir 39 imorgen, termin rundt 09.juni eller noe:)

Bor i Vestfold, er gift og dette blir mitt 2.barn!!

 

Vi får holde sammen fremover her inne-haha ;vi gamlinger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg er også 38 og venter mitt tredje barn. Vil være fylt 39 ved terminen 6. juni. Jeg har time for duotesting neste uke, på Ullevål. Er veldig spent og veldig nervøs, for siden man får tilbud om duotest blir det plutselig veldig "sannsynlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 37 nå nettopp. Har en sønn på 9 år fra før så det er jo en stund siden jeg var gravid sist. Føler meg ganske gammel og er litt redd for om det at jeg da er gammel skal påvirke noe på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, eldgammel! Jeg er 39 og venter nr. 3 til St. Hans. Storesøstrene er nå 7 og 10 år gamle, så det er en stund siden sist.

 

Jeg har ikke tenkt til å ta noen ekstra ultralyder eller noe som helst, men bare prøve å kose meg med forventningene. Og det hjalp jo litt å få post fra sykehuset i dag om rutine-UL 17. januar. Gleder meg allerede!

 

Fostervannsprøver har jeg heller ikke lyst på. Peanøtten er ønsket enten h*n er sånn eller slik.

 

Vi skravles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 39 år i januar og har termin 11. juni. Dette blir mitt 3. barn om alt går bra denne gang. Har hatt endel aborter i håpet om å få attpåklatten. Har fra før 2 gutter på 7 og 10 år.

 

Skal til St.Olav i Trondheim for å ta duotest i uke 11-14 engang. Dette fordi min siste graviditet endte i abort pga at jenta mi hadde trisomi18. Det var en skikkelig nedtur, så jeg håper det går bra denne gang:-)

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer :)

Selv er jeg 35,rekker å fylle 36 før jeg får dette lille underet.er nå 9 uker på vei og kun mannen min og svigermor vet om dette.Har en skokk med unger fra før,4 jenter og en gutt :) overraskelsen er stor kan du si,gått på p-pillen og ant fred og ingen fare :)

 

ble selv engstelig med tanke på at jeg ikke er så "ung" lenger,men har bestemt meg for å prøve å nyte dette,skal ikke til lege før 23.november...lenge til!! vurderer å be om tidlig ultralyd for sjeleroen,får se det an litt :)

 

Lykke til på ferden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...