Gå til innhold

Dere som har fått engangsstønad.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange uker var du på vei når du søkte og hvor lang tid tok det før pengene stod på kontoen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i uke 29 da jeg søkte, og måtte ha bekreftelse fra lege at jeg var så langt på vei. Det tok en mnd før jeg ringte opp og etterlyste og da fikk jeg inn pengene på konto dagen etter. :) Men hun forklarte at engangstønader prøvde de å få ut så fort som mulig.

Skrevet

Takk for svar. Jeg leverte søknaden når jeg var 25+6. Hadde bekreftelse fra lege da jeg var 25+2. Kan jeg risikere å få den i retur fordi det var for tidlig?

HI

Skrevet

Nei, du kan få utbetalt engansstønaden fra uke 26.Så du få den nok ikke i retur :-) Du får bare ringe å purre.

Skrevet

Jeg sendte inn i uke 32 ca. tok faktisk bare 3 dager før pengene var på konto :-)

Skrevet

Søkte i uke 28, hadde pengene på konto 5 dager senere :)

Skrevet

Her har det gått 2 uker og det har fortsatt ikke kommet inn penger på kontoen.

Skrevet

Leverte da jg var 26+ noen dager, fikk pengene på konto kort tid etter.

Godt mulig du får søknaden i retur siden du søkte for tidlig. Jeg prøvde å levere min på nav uken før, men fikk beskjed om å komme tilbake når jeg hadde bikket 26 uker

Skrevet

Jeg leverte (da jeg var gravid første gang) i uke 20. Jeg fikk ikke utbetalt før uke 36! Det gikk 13 dager fra pengene var på konto og til sønnen min var født! Heldigvis hadde jeg bestilt vogn og bilsete på forhånd, så det ble hentet dagen etter.

Levete også søknaden midt i et lokalebytte, så da jeg leverte den i uke 20 ble den rotet bort og det samme ble søknaden jeg leverte nærmere uke 30..

Skrevet

Trudde man kunne levere søknad når man var 25 uker på vei? Jeg var jo å leverte den på nav og han som stod der så etter at alt stemte. Han burde vel sagt noe hvis jeg måtte vente til jeg var 26 uker på vei?

HI

Skrevet

Da mp ikke vente til du er gått 26 uker, men du må ha gått gravid i 12 uker før du leverer og ha med dokumentasjon. Eneste som er, er at du ikke kan få det utbetalt før tidligst 26 fulgåtte uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...