Gå til innhold

Får så forbanna dårlig samvittighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme første dag som 100% sykemeldt, og vil bare ligge i pysjen på sofaen resten av dagen, men klarer det ikke, for jeg får så dårlig samvittighet!! Har allerede gått tur med kreket (hunden), spist frokost, satt på en vask, og dusjet, og orker ikke mer...Noen som vet hvordan jeg skal bli kvitt denne dårlige samvittigheten? Er gravid i uke 22, og har en liten en som er i barnehage. Kroppen sier, slæpp åff og ta det med ro, mens hodet sier "Du er så forbanna lat. Kom deg opp av sofaen og gjør noe fornuftig."

Hva gjorde dere når (om?) dere var sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor er du sykmeldt? har du grunn til å føle deg lat, eller har du bare vanskelig for å ta kroppens signaler om at nok er nok?

Skrevet

jeg sov på sofan.. gjør det mye enda også... men de dagene jeg får det for meg tar jeg i et tak... så på den måten får jeg veid opp litt på samvittigheten min :)

hvis du deler det litt opp... rydd litt småting, ta en klesvask/oppvask eller støvsug først og så slenger du deg nedpå sofan med zapperten i hånda etterpå ;)

Skrevet

Du må bare kvitte deg med den dårlige samvittigheten. Vask huset en gang i uken, hent småen litt tidligere noen dager og ellers bare slapp av. Du skal piskes rundt når babyen er født - så saml krefter.

Skrevet

Er sykemeldt pga bekkensmerter/ryggsmerter,høyt blodtrykk og i generelt dårlig form ala sliten, seig, hodepine 24/7, kvalm osv...

Legene sier at jeg skal BO i sofaen, men er så vanskelig med den dumme samvittigheten! Og for å ikke snakke om at man tenker på at man har hele dagen på seg til å gjøre alt man skulle ha gjort når man ellers er på jobb, men så får man ikke gjort en dritt, fordi kroppen er så sliten og har smerter....aaaargh...For hodet er det nesten bedre å ikke være sykemeldt....

Skrevet

Ja, det var slik jeg ville gjøre det også, Linnymor, men er så redd for at samboer blir sinna når han kommer hjem og ser at jeg ikke har gjort annet enn å gå tur med hunden, feid over gulvet og slengt på en vask....Hva sa samboeren din?

Skrevet

Blir sinna??? Hvaslags krek av en mann er det du er sammen med?

Skrevet

Et "krek" som jobber 10 timer om dagen, bringer og henter barn i barnehage, lager middag når han kommer hjem, gjør "manneoppgaver" på dagtid etter jobb, kommer inn å legger 2 åringen når det er dags, og legger seg tidlig for å dra på jobb for å holde oss med hus og mat. Han er et krek av en mann, men et flink krek!

Skrevet

Hvis han er så fantastisk og flink, så blir han ikke _sint_ når hans syke og dårlige kone ikke greier å holde huset perfekt og plettfritt noen skarve mnd.

Skrevet

Han kan vel være fantastisk og flink fordi om han blir sint fordi det ikke er gjort noe når han kommer hjem? Hadde selv mislikt å komme hjem fra mange timers jobb, for å rydde huset og ta meg av barn, mens gubben hadde slækka`n på sofaen!

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor mannen din skal bli sur for at du ikke orker noe.... Han kunne jo prøvd å være gravid han også

Skrevet

Beklager men synes du er litt lat hvis du aldri leverer eller henter barnet ditt og din eneste oppgave fra morgen til kveld er å lufte hunden?

skjønner godt mannen blir sur da...

Skrevet

Når man er syk??

Forventes det virkelig at huset skal holdes i tipp topp stand når man er syk, ikke greier bruke kroppen, er svak, kvalm etc?

Idioti!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...