....mammatilto... :))) Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 vi skal ha dåp om en mnd ...))
....mammatilto... :))) Skrevet 30. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2010 er ikke det vanlig - eller er det gave nok og holde selskapet ...
Ksenia & Anjem Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Jeg trodde ikke det var vanlig å kjøpe dåpsgave til sitt eget barn nei...Ungene fikk jo lassevis med gaver og smykker fra gjestene. Svigers betalte maten og kakene..
Gjest Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Vi holdt selskapet, så nei, ingen gave.
tine0810 Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Vi ga en sparebøsse med litt småpenger på + dåpsattestholder.....i tillegg til selskap og klær da selvfølgelig.
*smula* Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Vi opprettet konto og setter inn 200kr i mnd på kontoen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Ingenting. Brukte 5000 på selskapet, det fikk være gave nok
NostraStoria Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Dåpsgave til vårt eget barn? Nei, vi kjøpte ingenting. Var nok med den store festen ++ tenkte jeg da. Kjempekos med dåp, og ungen får mer enn nok gaver fra familien.
NostraStoria Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Vi brukte og 5000 på selskapet + har opprettet konto.
Hvalrosskreppa Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Vi hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe så mye som vi gjorde, men vi endte til slutt opp med å kjøpe en eventyrbokserie fra Damm til navnefestgave. Var en dame som reiste rundt å reklamerte og vi bet jo på. Men så angrer vi ikke i det hele tatt etterpå da, flottere bøker skal en lete lengre etter, solide også. Vi betalte vel 3500 for hele serien på ti bøker, tror jeg da. Jeg vet ikke hvor mye selskapet kom på, vi var 15 stk. Men vi bestilte bruschetta og foccacia med forskjellig til. Tror vi betalte maks 1500 for maten. Bakte en kake selv og andre kom med fire kaker til, ble holdt hjemme. Ikke selve seremonien da:) Om det er jente, så er jo et annet forslag et ordentlig smykkeskrin. Sånn stort et som hun kan ha lenge, og ha alle de smykkene hun får i dåpen. Om det er en gutt så går det jo an å gjøre det samma. Eller kan kjøpe en kniv med slire man får kjøpt hos gullsmedene og inngravere den. Eller beholdere til å ha første hårlokk/melketann i, men det har jeg skjønt er vanlig at andre gir også. Nå har jeg ikke noen kjempegode forslag, for jeg låste meg helt på disse eventyrbøkene selv. Det er jo vi som blir sittende å lese disse bøkene til han stort sett, så veldig morro at han har fått de av oss. Om du ikke vil ta så hardt i som en hel serie, så går det jo an å kjøpe den store sangboka? Ikke veldig gode forslag dette her, men var det som ramlet ned i hodet mitt etter en noe hektisk dag:)
Emil & Røra Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 De er ikke døpt men har hatt navnedag. Slønnen min fikk en gullmedaljong med lenke med bilder av oss . Den skal han ha til bunaden sin livet ut. Datteren min fikk et smykkeskrin i tre med sølvlokk.
Strandloppa og lillebror Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Syns det er helt unødvendig å kjøpe dåpsgave til egne barn. De får jo så mye uansett. Vi holdt selskap, så det får holde.
Gjest happy mom:) Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 De fikk hver sin tinn plate til å henge på veggen med gravert navn,dato osv... Ellers ble kakene og maten betalt av familie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå