Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Vi er et firma i England som vil tilby tjenester for dere i Norge, når det gjelder varer og produkter fra England. Vår personlige shopper kjøper de varene du skulle ønske fra de kjente butikkene/merkene i England; Feks, Disney store, Argos, Debenhams, John Lewis, toys r us (britisk) osv. Med en full list over merkevarer, produkter, og ovrsikt på internett tar vi imot din bestilling og sender de rett hjem til deg. Alt fra leker, barneustyr, hudprodukter, klær , sykler, data/mobil varer osv, godteri / matprodukter, kjøkkenustyr osv.. Har du spesielle ønsker finner vi dem for deg i England. Vi tilbyr også personlig shopping guide, skal du ha bryllup, ønsker du å finne kjoler fra utlandet hjelper vi deg. Har du spørsmål om ustyr osv, sjekker vi dette opp for deg (Feks spørsmål om barneustyr osv) Samtidig så får du produktene fra England mye billigre enn til norsk pris. Med garanti, mulighet til å sende tilbake og bytte.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Samtidig arrangerer vi "shoppingturer " i England.
Gjest Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Siden vi må betale moms og toll for varer over 200,- hadde ikke jeg shoppet hos dere.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Tja.. Handlet hvor? En anonym dame som legger ut mye sprøyt på et anonym forum? Hva med en nett side, eller et navn og nummer?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Vi jobber med websiden for øyeblikket :-) Er klar om 1-2 uker.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Det ville nok komme helt an på prisene, det er ikke spesielt billig i GB i forhold til mange andre land man kan handle ifra. Dessuten er porto/frakt svindyrt fra England, og når man får moms og evt. toll i tillegg blir det ikke mye å spare. Jeg jobber innen fortolling, og det er merkelig lite handel fra England i forhold til mange andre land. Jeg tror nok dette har noe med prisnivået å gjøre, samt den dyre frakta. Dessuten har England ganske så strenge regler på at fortollingspapirer skal følge sendingene, så det skal vanskelig gjøres å "jukse" med papirer/sende som gave. Det vil jeg heller ikke anbefale, da tollvesenet her i norge er veldig oppmerksomme på slik "juks". Så nei, jeg ville ikke kjøpt noe fra ditt firma.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Dette høres jo veldig lettvindt og enkelt ut for forbrukeren, men om det ikke blir spesielt billigere, er det koseligere å gå i butikken. Men om du kun tenker på netthandel så er mitt svar til ditt spørsmål: Hvorfor ikke?? Høres jo veldig servicevennlig ut dette da! Lykke til med firmaet!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Takk, vi er seriøse og gir garantier på våre servicer og produkter som vi formidler til deg. :-) Så kommer vår hjemmeside til å ha oppdateringer med tilbud og nyheter i England. Tenker det er nok kjekt for mange som vil ha leker / ustyr som ikke finnes å få kjøpt i Norge. Fra egen erfaring vet jeg det lønner seg å kjøpe vogn/ barneseter osv fra England. Declor, md formulations (hudprodukter), parfymer osv er rimligere i England og det er utrolig dyrt i forhold til England her hjemme. Feks en declor hudkrem kan koste 200 der mens 600 her hjemme :-) Mye annet også.. Bare bruker noen eksempler her nå.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Jeg kunne funnet på å handle. Finnes det noen måte for dere å unngå noe tollutlegg? Problemet er jo at man ikke kan handle for over 1000 kr uten at det koster en formue. Men er jeg ute etter noe spesielt så er det jo klart.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Men når man må fortolle alt over 200 kr, og betale frakt i tillegg, så er det plutselig ikke så billig lenger. Hvordan mener du at du skal sno deg unna tollreglene her i landet? De er ganske nøye på å ta tak i alt sånt, og det vanker konsekvenser for dem som prøver å jukse.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Men når man må fortolle alt over 200 kr, og betale frakt i tillegg, så er det plutselig ikke så billig lenger. Hvordan mener du at du skal sno deg unna tollreglene her i landet? De er ganske nøye på å ta tak i alt sånt, og det vanker konsekvenser for dem som prøver å jukse.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 For å unngå tollutlegg (eller MOMS, siden toll bare er på klær og tekstiler) må avsenderen merke pakken som gave, samt skrive privat avsender. Evt. også forfalske varens verdi. Og blir du som mottaker ferska i dette av tollvesenet, er det deg det går ut over, ikke avsender. Samtidig vil jeg understreke nok en gang at avsender i England vanskelig kan forfalske papirer på sendingene, det finnes lover for sånt både i England og de fleste andre land.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 TIL HI Momsfritt å bestille barnevogn?? Mener å ha hørt det Kan du evt sende regningen på mail så sender du bare produkten som gave? Da slipper man betale toll om det er under 1000,-
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Det er ikke momsfritak på barnevogner eller annet baby/barneutstyr. Igjen, å sende regning på mail er sikkert greit det, men tollvesenet har all makt i slike saker, hvis de ønsker det, undekjenner de verdi og all annen dokumentasjon på pakken. Du som mottaker blir da nødt til å skaffe til veie dokumentasjon på kjøpet. De kan forlange bankutskrift av deg om de ønsker det, hvis du ikke har annen dokumentasjon. Å skrive gave på noe som ikke er det, kalles svindel, og er også forsøk på smugling, noe tollvesenet liker dårlig. Og tro meg, tollvesenet har øynene åpne for sånt her i landet. Spesiellt når det gjelder litt dyrere varer som nettopp barnevogner og annet utstyr.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Hei HI her igjen.! Vil bare si at selv med moms på 25% blir det mye billigere enn priser her til lands:-) Barnevogn feks mclaren kan få kjøpes for 1800 med norsk moms, + frakt mens vognen kan koste 2900,- i Norge:) Så synes det er ganske bra jeg!
PennyLane78 Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Jeg er på utkikk etter en Maclaren Techno XT i sort. Hva vil den koste inkl frakt da?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #18 Skrevet 30. september 2010 Lanser nå bare siden, så kan man stille spørsmål der!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #19 Skrevet 30. september 2010 Jeg hadde ikke nok ikke vært så interessert i at en personlig shopper skulle funnet produktene for meg – vil helst bare se dem på nettsiden og velge dem derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå