Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Hvor tidlig kan små barn få smake på kaker, is o.l. etter din mening? Jeg har på en måte lyst å lage 1-årskake til gutten min, men synes også at han ikke trenger dette i så tidlig alder...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Vel, med nr 1 synes jeg det var tull å gi dem slike ting før de spurte om det selv. Så eldstemann var vel 3 år før han fikk brus og 1,5-2 år før han fikk is osv. De andre tre barna har smakt det meste (ikke brus) fra de var en 8-9 mnd gamle. Da med trykk på smakt. Ikke fått store mengder. Merker jeg blir mindre nøye for hvert barn. De ser hva de eldre søsknene får og vil ha det samme. I hvertfall mine barn nytter det ikke lure med å gi noe annet og sunnere, har forsøkt det. Og om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke, men det er kun eldstemann som spiser snop, kaker osv i enorme mengder og må stoppes. De som har fått smake litt helt fra de var små spiser som oftest bare litt snop, kaker osv og velger gjerne frukt og sunne ting fremfor snop, kaker og sånt (de to i midten, vesla er så liten at hun får bare litt uansett enda, hun er 13 mnd). Så tenker at det kanskje er like greit å gi dem litt når de er små slik at de får et naturlig forhold til søtsaker også?
Hopptetussa90 Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Jeg syns alle barn kan få smake på alt fra 4 mnd, men da legger jeg trykk på smake. Jenta mi fikk et lite stykke sjokoladekake til bursdagen sin som hun spiste mens vi andre spsiste kake. Det var tydlig at hun likte det, for å si det sånn. Gjør litt stas på gutten din, du. Det skader ingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå