Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Jeg er i slutten av 20-årene og alene med 2 barn. Har en kompis som jeg har vært kjent med i ett års tid. Vi har truffet hverandre 4 ganger i løpet av dette året, og har både gått til sengs med hverandre, sett film og gjort andre koselige ting. Jeg er veldig forelsket i ham, til tross for at vi kranglet mye i sommer på grunn av hans temperament og at han er ufin i fylla. Har vært fram og tilbake hele tiden, og jeg tror egentlig ikke han vil ha noe fast dame akkurat NÅ, han liker nok friheten sin litt for mye. MEN... uansett hva jeg gjør, får jeg ham ikke ut av hodet. Kunne gitt mye for å kunne sovne i armene hans igjen... prate med ham og gi ham en klem. Jeg er fortsatt singel, og han også (så vidt jeg vet). Han bor ca 5 timers reise unna, og jobber skift, så jeg får egentlig ikke sett ham så ofte. Hva kan man si/gjøre for å kapre ham? Han sier alltid vakre ord/at han liker meg veldig godt, når han er full, men ikke noe når han er edru. Han sa også at han har vært forelsket i meg i vinter, men ville ikke ha et forhold akkurat da og ville ikke "utnytte" meg. what to do?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 Hvis han ikke liker deg når han er edru så liker han deg ikke. Ikka fall for fylleprat!! Han høres ikke akkurat ut som noe kap heller. Finn deg en annen. En som alltid liker deg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Enig med 09:54. Fyllerør er og blir fyllerør. Og når dere attpåtil krangler fordi han er ufin mot deg i fylla, så... Han høres ikke ut som et varp akkurat
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Høres ut som en tulling som er ute etter et ligg i fylla, hvis det er kun da han sier pene ting til deg. Du kan velge å være sammen han og sjenke han konstant slik at du får høre det du vil... eller du kan se sannheten i hvitøyet og skjønne at han faktisk ikke har falt for deg men at du duger en gang i blant eller du kan "bruke" han til det du vil, ikke legge følelser i det men få den nærheten du trenger, når du trenger det, uten å vente noe i retur og mens du venter på mr. right. Men det er nok en annen som venter på deg der ute....lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Altså den gangen vi gikk til sengs sammen i fylla, ble jeg avvist. Så han er nok ikke bare ute etter et ligg, ellers hadde han benyttet anledningen tror jeg. Men takker for svar likevel, skal prøve å prate med ham og bestemme hva jeg skal gjøre. Og at det er en annen som venter er ikke sant, jeg har vært alene i lengre tid uten at noen dugelige mannfolk viste interesse for meg, så har gitt opp det. Hvis det ikke lykkes med ham her, så blir jeg nok å leve alene videre. HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 He's just not that into you. Du burde lese den boken.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Nå må du gi deg! Tror du virkelig det er han eller ingen? Bare vent. Det kommer nok en annen fortere enn du venter!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Har lest boka ja, og ut fra de klisjeene som er i denne boka, virker det som i løpet av 30 år er det ingen som har vært "into me" noen gang, så DET er grunnen til at jeg har gitt opp. Før så håpet jeg og trodde jeg var attraktiv, siden det verken er noe galt med utseende mitt, utdanningen eller personligheten. Er selvstendig slank jente, med god jobb, ordnet økonomi og sunne fritidsinteresser. Likevel har jeg aldri blitt flørtet med, eller vet om noen som har vært forelsket i meg. Jeg blir aldri sjekket opp på byen, fikk 1 svar på 5 månedene jeg har tilbrakt på datingssider and so on... Så jeg er nok ikke attraktiv for det motsatte kjønn dessverre. Forresten, i filmen "He's just not that into you" er det så mange klisjeer at man blir kvalm. For eksempel, fordi mannen ikke vil gifte seg, så er han ikke interessert, og bør dumpes. Javel... størsteparten av menn i forhold vil ikke gifte seg, men de vil ha barn, kjøpe hus sammen med samboeren osv... Det samme gjelder at han ikke har ringt i dag, ikke svart på sms osv... For da er han siiikkert ikke interessert nei... Verden er ikke svart-hvitt har jeg funnet ut. Har hatt folk som ringte meg ned, fortalte vakre ord, var romantiske og sa de elsket meg. I ettertid har man funnet ut at alt det der var løgn, bare for å få seg noe og slippe å være ensom mens han ventet på "the one". HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Du er for desperat, det er det som er problemet. Og så er du for ensrettet og negativ.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Er man desperat når man aldri er på byen, ikke er på datingstjenester, ikke kliner med noen i fylla, ikke ringer ned mannfolk og ikke ligger med noen bare for å ha sex, men ønsker å bli kjent med en mann først og prøve å få til et forhold? Javel... Jeg er "ensrettet" fordi jeg har blitt lurt, lyvet for, levd med utro samboer som sa alle de riktige ordene og kost seg med andre jenter på samme tid. Er blitt skuffet over alt som heter mannfolk
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Du er despo etter han her fyren ja. Og det merker han.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Da kan du forklare meg hvorfor mannfolk som sjekker/sender sms en gang i MÅNEDEN eller sjeldnere, flørter osv er interessert, men kvinnfolk som gjør det samme er desperat? Jeg er FORELSKET i ham, og hva gjør man da? Spiller kostbar fordi det er en regel? Eller forteller ham om følelser og spør hvor han står, for det er det jeg har gjort? Jeg har ikke ringt ham på flere måneder, fordi jeg vet han ikke liker å prate i telefonen. Har sendt et par sms de siste månedene, rett før jeg skulle komme på besøk til ham for å høre om det er greit at jeg er en halvtime forsinket. Har pratet med ham på nett et par ganger i uka (msn), og kommenterer aldri statusene eller bildene på facebook for å "vise alle at jeg er interessert", synes sånt er utrolig barnslig. Men det jeg har gjort, var å fortelle at jeg ble såret av at han var ufin, men at jeg har følelser for ham og han får en ny sjanse, hvis han velger å gripe den. Har skrevet et par e-poster om det i det siste. Hvorfor er det desperat? Hva gjør man ellers? Kutter kontakter og oppfører seg som en bitch? HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Jeg vet at det er lettere å si enn få gjort, men du bør droppe fyren. Jo lenger du fortsetter med dette jo større sjanse for å brenne seg stygt. Selv om du overbeviser deg selv at dette er uskyldig helgekos og du har kontroll vil du nok få sterkere følelser og plutselig er ikke det nok. Noen klarer å gå over i en besettelse tilstand og da ville jeg bestilt time til psykolog.. Og hva med den dagen han får seg dame? Kanskje han holder på med andre nå siden han ikke er 100% der? Typisk at han ikke ringer i ukedagene men begynner å mase med en gang han går på fylla og da smelter du helt. Du får nesten sånn rutine fredags/ lørdags kveld da du sitter klar med telefonen og venter på at han melder seg. Og det verste at du overbeviser deg selv om at dette er positivt og det er håp i hver minste gest du får (han har jo ringt meg kl 02.30 på lørdag og det er meg han endte opp med) , selv om du innenerst inne vet at det er gale. Du vil jo så gjerne at det blir han.. Droppe fyren er en god ide her, men det som pleier å skje da er at fyren kommer sterkere tilbake og maser til du gir opp .. og da ar dere begynt på runde nr 2. Og dette varer da til han føler at han har fått kontrollen og blitt din helgevenn igjen
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Prøvd å lagre innlegget, og det gikk ikke, så skriver på nytt. Lurer på hvorfor mannfolk som flørter, er hyggelige, sender et par sms i måneden og prater noe på nett med ei jente, er interessert, og jenter som gjør det samme er desperat? Jeg er FORELSKET i denne mannen, og det er da rimelig at jeg viser noe interesse? Eller skal man spille kostbar og virke uinteressert, fordi det er en regel? Jeg har ikke ringt ham på flere måneder fordi han ikke liker å prate i telefonen, har sendt et par sms i måneden i forbindelse med besøk for å høre om han var hjemme, og pratet ellers på nett et par ganger i uka, i hyggelig tone om felles interesser +litt flørting. Han har tidligere sagt at han IKKE liker å jakte, men vil bli "bergtatt" av dama. Det jeg har gjort, var å skrive 2 e-poster der jeg fortalte om mine følelser for ham, og at jeg ble såret av hans oppførsel, men var villig til å gi ham en ny sjanse hvis han var villig å gripe den. Har ikke spurt senere hva han har tenkt å svare på det, eller tatt det opp på annen måte. Eller jeg burde kanskje kutte ut hele kontakten og spille bitch for å ikke "virke desperat"? HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Det kan også være usikkerheten din og manglende glød/ utstråling som skremmer han. Jeg blir litt borte i meg selv ovenfor folk jeg er veldig interessert i.. og da får de aldri se den egentlige meg. Jeg får ellers alltid gutter jeg selv er mindre interessert i, der pleier jeg å få et godt grep og typisk fordi jeg driter i hvordan de oppfatter meg. Taktikk lønner seg skjeldent. Fortell han om følelsene dine du, slik at du ikke angerer på at det er noen du ikke har prøvd ut med han ennå. Når du har gjort det og han takker nei, er det jo ingenting du kan gjøre lenger og samvittigheten er fri. Start med blanke ark med neste mann
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #16 Skrevet 30. september 2010 Han merker din desperasjon selv om du ikke sender sms hver time. Du sier jo selv du ikke får ham utav hodet, og at du ikke vil ha noen andre om du ikke får ham. Sånt lyser gjennom. Usikkerhet, utrygghet, mangel på tillit og trangen til å "ha" noen. Hvorfor blir du forresten sur når folk sier ting du ikke vil høre?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Takk for flere svar. Utstrålingen er nok der, fikk høre flere ganger fra ham at jeg er veldig pen, smilende, hyggelig og sexy (i edru tilstand). Jeg er ikke anstrengt, banner og kler meg slik jeg vil, prøver ikke å virke smartere/dummere/annerledes, men prater med ham på samme måte som med kompiser/venninner. Det er heller ikke besettelse, jeg klarer fint å komme over ham hvis jeg må. Mitt problem er at selv om jeg oppfører meg naturlig og er meg selv overfor venner osv, så er det aldri noen som er interessert. Han er ikke min "helgevenn", som sagt så har vi sett hverandre 4 ganger på nesten ett år, og han bor veldig langt unna. Den gangen vi gikk til sengs, hadde vi ikke sex, fordi han ikke ville noe annet enn litt kos. Så han er heller ikke ute etter å få seg et ligg i helgene. Likevel de få gangene vi går ut sammen, flørter han aldri med andre jenter på byen, men ringer alltid etter meg når jeg har gått fra festen, og vil ha meg på besøk, holde rundt og prate. Blanke ark med neste mann blir det ikke, fordi jeg ikke klarer å stole på mannfolk lenger. Har levd i et forhold med mye psykisk vold, og brukte år på å overbevise meg selv om at jeg er verdt noe, og komme meg på beina igjen. Orker ikke flere nederlag og bli såret igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #18 Skrevet 30. september 2010 Jeg blir ikke sur, men skjønner ikke hvordan man bare slenger ut "desperat"-ordet uten å kjenne situasjonen. jeg har vært alene i lang tid, som sagt, har ordnet økonomi, mange venner, interessant jobb og barn, og har ikke behov for å ha noe der bare for å ikke være aleine. Har heller ikke dårlig selvtillit siden jeg faktisk har speil i huset og venner som gir meg komplimenter for både væremåten og utseende. Og det kan IKKE skinne "desperasjon" gjennom en "god morgen"-melding på nett eller en sms i måneden om "hvordan går det". At jeg ikke får ham ut av hodet, kan ikke han vite siden han ikke er tankeleser. Det at jeg ikke vil ha noen andre, er ikke fordi det er bare HAM jeg ser, men fordi det er mitt siste forsøk med mannfolk siden jeg har blitt såret mange ganger før. Ingen katastrofe hvis han ikke vil ha meg, men da vil jeg heller leve alene å ta vare på barna, enn å prøver flere ganger på mannfolk, og bli såret. HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #19 Skrevet 30. september 2010 Oj! Så kjipe disse damene er! Du virker da ikke nødvendigvis så desperat, du er jo bare forelsket i fyren = helt lov :-) Noen menn tenker ikke så innmari mye gjennom hva de driver med. Han liker deg og synes helt sikkert at du bor langt borte. Jeg tipper at han har avskrevet deg pga avstand, men synes du er en bra dame. Men han er nok ikke stormende forelsket, da hadde han gjort noe. Men han kan bli!!! Noen trenger bare en tupp i ræva. Avstanden er et problem når man skal har lyst til å gjøre et fremstøt, fordi det nødvendigvis blir ganske voldsomt. Men må man så må man :-) Send en sms eller ring ham og spør om han har lyst på besøk en helg. Skriv noe sånt: "Har ingen morsomme planer fremover, og man får ikke mer moro enn man lager selv :-) Tenkte derfor jeg kunne komme å besøke deg en helg snart, hva tror du om det?" Da skjønner du fort om han er interessert eller ikke på svaret hans. Og det svaret bør du ta på alvor. Hvis han synes det er en god ide å få besøk, kan du jo bare ta det derfra. Hvis besøket er vellykket, bør han nok ta mer kontakt enn han har gjort dersom det er liv laga. Ufin i fylla - det gjør ham da ikke automatisk til en dust! Kjenner bøtter med utmerkede folk som har vært ufine i fylla en gang eller tre. Er det en vane, bør du revurdere... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #20 Skrevet 30. september 2010 Takk for svar Jeg skal nok foreslå nytt besøk om noen uker når han kommer hjem fra jobb, og vi skulle egentlig ses for 2 uker siden, men han måtte ut på jobb igjen (noe jeg vet er sant siden jeg kjenner kollegaene), så det ble ikke noe av. Det at jeg bor langt borte, er et problem, men det er slik her vi bor, store avstander og lite befolkede områder. Jeg har ingen problem med å pendle noen måneder og flytte dit, ingen problem med arbeidsmarkedet på hans boplass. HI
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 30. september 2010 #21 Skrevet 30. september 2010 Du har altså møtt denne fyren fire ganger, og dere har allerede kranglet masse og han har vist deg at han har et voldsomt temperament og er ufin i fylla? Jeg kan garantere deg, ut ifra det du skriver, at denne mannen har du ingen fremtid sammen med.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #22 Skrevet 30. september 2010 Høres ut som innledningsfasen på mitt forhold som ble til et trygt og godt ekteskap og tre skjønne barn :-) Temperament har vi begge to fremdeles, men etterhvert som man lærer hverandre å kjenne forsvinner behovet for å posisjonere seg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #23 Skrevet 30. september 2010 Play hard to get! Og ikke bare det...BE HARD TO GET!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2010 #24 Skrevet 30. september 2010 Og det er mot en mann som har gjort det klart og tydelig at han IKKE liker å jakte eller jenter som spiller kostbar og sær? Og at han vil bli jaktet på og oppvartet? Javel... Prøvde den taktikken for noen måneder siden, og da uteble kontakten fordi han oppfatta det slik at jeg ikke var interessert lenger... Til deg over: takk for solskinnshistorie! Håper også at det ender bra her, men vet ikke hvordan man går frem og hvor mye man sier uten å åpne seg for mye, men for å gjøre det tydelig hva man vil. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå