MissAntrop Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Ei venninne fikk nylig sitt lenge etterlengtede barn. Jeg er ufattelig glad på hennes vegne og har lyst til å kjøpe en barselgave litt utenom det vanlige. Hun har fått masse, masse klær etter vårt barn, så da blir det liksom litt kjedelig å kjøpe klær nå også. Gjerne noe til både mor og barn. Tips anyone?
Gjest amandine Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 De fineste gavene jeg har fått når jeg har født, var et smykke til meg som jeg fikk av svigermor og når jeg fra en venninne fikk ferdige middager til å putte i frysen. Det var utrolig deilig, og jeg satte stor pris på det. Hun hadde bruklt tid og krefter og omtanke på å lage middager hun visste jeg likte, og for at jeg skulle få tid til å nyte barseltiden og det nye barnet. Jeg synes det viktigste er mammaen, det er hun som har gjort den store jobben!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 30. september 2010 #3 Skrevet 30. september 2010 Min svigerinne fikk hjemmestrikkede, like tøfler til seg og babyen. Ble nok ikke veldig mye brukt, men veldig søtt og rommet omtanke og kjærlighet fra giveren. Et gavekort på babysvømming? Du kan kjøpe en liten badebukse, billig bikini og lage et kort der du tilbyr deg å være med`? Hyggelig å gjøre noe sammen, og kjekt med et ekstra sett hender i garderoben.
lille sprelle Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Fyll opp fryseren hennes med all slags mat som er enkel å tilberede (hjemmelaget helst) En forgjengelig gave, men den blir antagelig aldri glemt!
sillyfilly og Olivia Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Gavekort på spa, og tilby deg å være barnevakt
elskerlivet Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Til min siste veninne som gikk barn : Jeg kjøpte en kurv og fylte med litt av hvert, først og fremst en rensegel og ansiktskrem for uren hud, hun fikk masse kviser og slikt på slutten. Fylte også opp med en god bodylotion som var veldig god for strekkmerker og et badeskum. Av andre ting ble det 4 ukebalder, noen sjokolader, en pakke smokker, en pysj iog en body i str, 50, et hjemmestrikka pledd, Hmm, husker ikke mere, men altså mest for mor og litt til barn.
Gydamamma Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Her var det mange gode forslag! Liker selv å gi bort gaver som varer lenge. Jeg har pleid å gi bort fotoalbum, gjerne med svarte sider i og som jeg har skrevet en hyggelig hilsen i med feks sølvpenn, et deilig skinn til babyen, pute med bilde av babyen (hvis du har fått tatt et bilde da selvfølgelig) lages på fotopapir som du stryker på. Så kan du ramme det inn med hvit blondekant etc., Asbjørnsen & Moe`s eventyrsamling, eller andre barnebøker m/hilsen fra deg inni, Rørospledd til barn. Liker også godt ideen om et smykke e.l lignende til mammaen :-) Håper du finner den perfekte gaven! G ¤
Gjest Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Fineste gaven hun fikk var et bilde som kjæresten til fetteren min hadde malt til Tangloppa som hang pent på veggen da vi kom hjem fra sykehuset. Det ble ferdigmalt og datert samme dag som jeg gikk i fødsel. Et nydelig bilde og et godt minne:) Har ingen mann og gikk i fødsel 8 dager før termin så man kan si at huset var ikke akkurat skinnende da jeg hastet avgårde... hehe! Så jeg satte stoooor pris på å komme hjem til et skinnende rent hus, med rent sengetøy, stellebord på plass, oppvasken var tatt osv. med en stor sjokoladekake, blomster og hjembakte boller på bordet da vi kom hjem. DA var det godt å være hjemme igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå