Gå til innhold

Et eller to bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp begge badene, sånn som det er nå har badet oppe(bittelite, ca 5 kvm) toalett, servant og badekar, mens badet nede(litt større, ca 12 kvm) har toalett servant og dusj.

Tanken var å lage dusj oppe, og badekar og dusj nede.. Men så kom gubben med et forslag jeg syntes var litt lurt, hvorfor ikke bare ha et "gjestetoalett" oppe, altså kun toalett og vask, siden badet er så lite (vi kommer til å utvide det med ca 3 kvm når vi pusser opp)..

Dumt å bare ha mulighet til å dusje/bade nede, eller høres det greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en kjempe god ide så lenge barna er små men med tennåringer i hus tror jeg ikke man kan få for mange dusjer.

Ville beholdt den ekstra dusjen, det finnes jo mange smarte løsninger med dører man kan skyve inn og sånn slik at det ikke tar noen plass når man ikke dusjer.

Skrevet

Vi har bare et barn, så akkurat det tror jeg ikke blir et problem.. :)

Skrevet

Nå kommer det jo litt an på hvilke behov dere har. Hvor mange er dere osv..

Vi er 5 stk og har 2 bad, men det er bare ene badet som blir brukt til dusjing/bading. Det andre blir bare brukt til å gå på do og håndvask. Hender en og annen gang at noen pusser tenner der, men det er skjeldent.

Så tenk litt igjenneom hordan siuasjonen er for dere i dag og prøv å se litt på hvordan det vil bli i fremtiden.

Lykke til :o)

Skrevet

Ville nok, som 08:13 seier, laga ein dusj med dører som går innover. Me har det på gjestebadet og det tek omtrent ikkje plass i det heile, så til vanleg står det eit stellebord i dusjen ;-) Den vert ikkje så ofte brukt, men når me har besøk, er det kjekt for dei med eigen dusj. Om de tenkjer at de skal selje huset seinare, vil det og vere ein fordel. Dei fleste set stor pris på å ha to dusjar i huset.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på sånne som man kan slå innover når man ikke bruker dusjen, men fordi dette badet er i 1.etasje og ikke i kjelleren, ble vi anbefalt av en rørlegger å sette inn dusjkabinett istedet for å dusje rett på gulvet. Går jo eventuelt an å beholde uttaket til et dusjarmatur, sånn at vi kan lage dusj hvis behovet melder seg senere? :)

HI

Skrevet

Vi har soverommene ved det badet oppe, så tannpussen blir nok å foregå oppe. :) Vi er bare tre i familien, datteren vår blir snart 10, og om vi skulle få flere, er nok hun utflyttet før nestemann blir tenåring og bruker mange timer på badet.. :)

Skrevet

Hvis badet oppe er 5 kvm nå, og skal utvides til 8 kvm så er jo det mer enn stort nok til å romme en dusj. Jeg ville gått for det.

Skrevet

Den over var selvfølgelig HI.. :)

Glemte å legge til at vi mest sannsynlig ikke bor her om 4-5 år, så hva ser best ut i et salgsprospekt, et bad og et toalett, eller to bad?

Skrevet

Joda, det er stort nok til en dusj.. Problemet er vel mest at vi da må bytte et vindu(det står midt på veggen det dusjen må være, med 60 cm til hver av hjørnene, så vi tenker å bytte ut det med et smalt vindu, hvis vi skal ha dusj)).. Nei, det er kanskje lurt å ha en dusj oppe også, jeg vet da søren.. :)

HI

Skrevet

Når du skal selge er det MYE bedre å ha to dusjer.

Gjør ting ordentlig når du først gjør det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...