Gå til innhold

Barnebursdag (6år) og høygravid - hvor mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir straks seks år, og jeg er egentlig ikke så klar for noen barnebursdag, men tenkte å fikse sammen noe for han allikevel. Men pleier dere å ha både barnebursdag og familieselskap? Her blir det isåfall to familieselskaper siden jeg ikke er sammen med faren hans... Syns det er litt drøyt med 3 bursdagsselskaper - voldsomt gavedryss osv... KAN man sløyfe barnebursdagen?

Har IKKE tenkt å be alle i klassen - for det blir altfor mange. Men tenkte å spørre ham om hvem det skal bli.

Er 10 passelig?

Holder det å sende ut invitasjoner èn uke i forveien? Eller bør jeg satse på to uker før?

Tror jeg må be mamma om å hjelpe meg tror jeg, her jeg vagger rundt og ikke akkurat har mest energi ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at til en 6åring bør man ha noe barneselskap. Men dere kan jo gjøre det sånn at dere tar det på en lørdag og har barneselskapet først også familieselskap etterpå. All familie vet jo at du er høygravid så de hjelper deg sikkert for å få i stand en grei dag!

Hva som er passelig antall kommer jo ann på hvor god plass dere har og hvor mye hjelp du får. 10stk er egentlig et behagelig antall synes jeg, både for store og små. Er jo ikke sikkert alle kommer heler. Det kjekke med at de er blitt så store e at bare man har fått i de litt mat så styrer de seg godt selv, man må bare være der i tilfelde noe skjer.

Invitasjoner 1uke i forveien er evig nok. Her blir de fleste levert en uke før eller 4-5dager før. For min egen del synes jeg at 2uker blir litt lenge, da går gjerne invitasjonen i glemmeboka både for liten og stor!

Skrevet

jenta vår blei 6 da jeg var høygravid...

Vi ba alle jentene på avdelingen-10 stk + et par nabojenter...

Hadde hun gått på skolen hadde jeg bedt jentene... vil ikke la noen være utenfor....Så for vår del er det riktig å be etter kjønn, siden hun er mest sammen med jenter...

Vi hadde barnebursdag en dag og

venner med barn + noe familie (besteforeldre) dagen etter.....

Ville ikke droppet barnebursdagen for en 6 åring....

Skrevet

Takk for svar, dere :)

Nei, jeg kommer ikke til å droppe barnebursdagen, det hadde vært kjipt for ham.

Tenker jeg ber 15 jeg, for som det blir sagt; det er jo alltid noen som ikke kommer. Kanskje det blir hele gruppen hans på skolen, eller alle guttene han kjenner fra før - han får bestemme selv. Så mekker jeg sammen no hjemmelaget pizza som han digger og en sjokoladekake. Blir nok bra!

Merker at det er litt mer krevende å være gravid når man har små fra før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...