Gå til innhold

Noen som skal føde på ABC-klinikken?


Lava81

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Lurer på om noen skal føde på ABC-klinikken på Ullevål? Hvem går dere hos?

Jeg skal nemligen føde der selv og hva bare litt nyskjerrig på om det finnes fler her inne som går der!? Kanskje her finnes noen som allereden HAR født der tidiligere? Fortell da gjerne hva dere syntes og så...

Jeg er i uke 26+6 og begynner og grue meg allereden!!Dette er mitt første barn så er ju helt ny på dette :D Fler som føler like?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tenkt på det, men da jeg ringte dem i juli, snakket jeg med en drittsur kjerring som sa at jeg var for gammel (?!?!) - er det sant? Mulig at hun var sommervikar men hun var i alle fall ikke interessert i å snakke med meg.

 

Bør vel ta en prat med jordmor om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava: svart deg på 2. trimester:)

 

Pink: Dette høres ikke ut som ABCs måte å svare på, du må ha møtt på noen som ikke jobber der til vanlig.

 

Har forøvrig aldri hørt at noen har vært for gamle til å føde der, med mindre det er komplikasjoner i tidligere svangerskap/fødsler eller i forbindelse med denne graviditeten.

 

Det begynner nok å fylle seg opp der, men ta kontakt en gang til og forklar hva du ble møtt med første gang.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg ringte til dem dagen etter at jeg fikk denne meldingen, sendte inn søknad, og i dag fikk bekreftelse at jeg har fått plass - jippi! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødte på ABC forrige gang og møtte bare flotte mennesker. Har nå termin 20 Jan og går til kontroll hos Tone ett eller annet på ABC.

 

Lite tips, ta med smukk (selv om det ikke anbefales før amming er etablert, men døgn nr to er barnet sulten og en har selv ikke rukket å produsere nok melk. Mao, mye gråt som ikke lar seg trøste annet enn å legge barnet til puppen og dermed få ultra såre br.vorter), våtservietter (første avføring, bek, er seigt å få bort og en får bare vanlig stivt tørkepapir til å fjerne det, små bleier (de har stort sett bare str nr to og ikke mange av dem) og nok tøy.

 

Ellers er det bare å glede seg. Oppdater dere gjerne på pusteteknikker (gravidyoga er bra for dette samt etablering og styrking av kjernemusklatur for pressing).

Prøv også forskjellige stillinger som du kan holde lenge for å se hva en liker. De fleste kan også gjøres i vann som forresten er en fantastisk fødesituasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nå husker jeg også at det ikke var nok kluter på rommet, trodde det bare var vi som var uheldige og i tåka:)

Hadde overhodet ikke gjort noe med en pakke mesoft til hver der nei...

 

Skal prøve å huske (veldig,veldig vanskelig om dagenÜ) å spørre om det på neste kontroll, kanskje de har et lager vi ikke vet om?

 

Dere er hjertelig velkomne med på BIM-treff forresten, er en veldig hyggelig januargjeng som møtes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik... så mange ting å huske å ha med meg! Dette er første barn for meg, og jeg kan ingenting om babyer/barn. Jeg bør vel diskutere dette med hun jeg skal treffe på ABC, når jeg har time der (det var en eller annen gang i november).

 

Vil gjerne gå på neste treff hvis det er på en dag som ikke kræsjer med andre ting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...