Pinkytoe Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Er helt ærlig litt forvirret her jeg sitter, man leser jo så mangt og det er jo så utrolig mange meninger der uteOg føler jeg prøver så godt jeg kan, men... Er nå i en litt kjedelig situasjon, har en nydelig liten gutt på 6 1/2 mnd som ikke vil ta flaske, har prøvd litt sånn sporadisk frem til nå med den. Har prøvd med min melk på flasken, morsmelk, forskjellige tutter på den, pappan har gitt slik at han ikke lukter meg osv. Han har spist et par ganger men det har aldri vært noe og i dag var det ekstremt... Åsså var det dette med grøten, han vil heller ikke spise grøt, vi klarer å lure det inn hvis vi "kamuflerer" det med noe most frukt, eller gir frukt så grøt osv. Prøver å gjøre som bøkene sier, introdusere en ting om gangen osv. Og ha en posetiv stemning rundt bordet, men dette går jo bare ikke, skal man vente til han blir skikkelig sulten og bare stå på sitt til han endelig spiser det? Det samme med flaska? Blir ikke dette rimelig brutalt? Det sies jo at det er du som bestemmer hva som skal spises, men føler jo at jeg nekter barnet mitt mat... Samtidig så vil jeg ikke fullamme i en evighet! *sukk
Fru.Antonsen Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 I starten er det mikroskopiske porsjoner du får ned. Både med grøt, og melk i flaske. Vi også slet lenge med å få i datteren våres mat og venne henne til fast føde. Og for hennes del, semulegrøt ville hun spise men ikke vanlig havregrøt. Deretter kom disse grøtenen m div fruktsmaker osv. Og til å begynne med syns de gjerne alt smaker fælt for de vil bare ha puppen til mamma. Så bare vær sta og smør dere med et lass tålmodighet. Når han er sulten, lag grøt HVER GANG om du bare får i han en skje så ok. La det holde på i 10-15 minutter og prøv da å gi melk fra flaske først. bruk deg selv som siste mulighet hver gang. Da skjønner han det fort. Også kan det variere dag for dag hva og hvor mye du får i han.
Pinkytoe Skrevet 30. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2010 Tusen takk for tips, setter veldig pris på det. Man blir litt motløs og føler at man misslykkes i slike små ting... Skal snart ut i jobb igjen, og får litt panikk med tanke på at han kansje ikke vil spise noe annet enn pupp:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå