Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=24649136&reference=2010/9/29/6/246/491/36_-1910184138.jpg Kor mykje vil det koste å gjere det til dagens standard? Det ligg eit asylmottak like nedanfor. Kor negativt ville du syntes det var? Eg må innrømme at eg er litt skeptisk til dette.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jeg ville ikke vurdert å kjøpe ett oppusingsobjekt til 3,6 mill med ett asylmotak like i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 HAHAHA! Jeg veddet med meg selv, før jeg åpnet linken, at dette huset lå i Førde og *BINGO* Hva er det med dere dibbere og hus i Førde? Det har jeg lurt lenge på
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Kanskje det er samme dibberen som legger ut alle husene? Selv skjønner jeg ikke helt greia med å legge ut hus her, som om man får eksperttips av en gjeng småbarnsmødre liksom..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Det er meg kvar gong. Vi er på desperat jakt. Det er no dyrare med hus i Førde enn i Bergen, og utvalget er veldig dårlig.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Godt mulig det er samme dibber, men da har hun vært på husjakt i over ett år, stakkars, og jeg håper hun snart finner seg et krypinn i samarbeid med Førde Sparebank 22:57
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Det er meg kvar gang:) Vi er på desperat jakt. Dyrare med hus i Førde enn i Bergen no. Redd for å bli blind i desperasjonen. Syns det er interessant å høyre kva andre syns om husa som er tilsalgs, sjølv om ikkje det har avgjeande betydning for evnt. kjøp. Hi
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Tror jeg ville styrt unna dette huset. Dyrt fra før og temmelig mye som må gjøres...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Trudde ikkje innlegget over blei lagra.. Det heiter forresten Sparebanken Sogn og Fjordane, og vårt forhold er utmerka:) Har vore på jakt i snart 2 år. Bur i rekkehus idag, så lir ingen nød, men vil gjerne ha enebolig. Hi
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 jeg har ikke åpnet linken, men er det i Førde, så vet jeg området pga asylmottaket. Det er jo ganske bratte tomter i det området. Og det er liksom ikke det høyst ønskede området å bosette seg i generelt i Førde, noe som nok har med områdets beboere å gjøre. Det området har aldri hatt spesielt bra klang i Førde. Før var der mye sosialklientell, og nå er det mye asylsøkere. Og jeg VET at der foregår en del lyssky aktivitet der. Mulig det har roet seg det siste halvåret, men det vil nok ta seg opp igjen.... Og ved å bosette seg der, så kommer barna til å gå på skolen i sentrum. Noe jeg har hørt ikke er det beste, mtp alle innvandrere. Ikke at det er noe galt med de, men de krever som regel ekstra oppfølging, slik at norske barn med noe ekstra behov kommer litt i bakleksa........ Generelt sagt, så ville jeg sett etter hus på andre siden av fjorden der.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Har svart på mange av husene dine, trodde du hadde funnet et nå, men den gang ei;). Hadde aldri i verden kjøpt det huset selv, men hver sin smak; Fasademessig liker jeg ikke huset i det hele tatt, synes det er mindre pent. Liker heller ikke den type vindu som de har ut mot terrassen. Utsikten skal sies å være veldig flott! Stue: hvor skal jeg starte? Her blir det enormt mye arbeid. Veggene er horrible, og det koster og tar tid å bytte ut. Samme gjelder tak og gulv, og det blir et dyrt prosjekt i seg selv. Den andre delen (er det samme stue) har jo også helt forferdelig tak og vegg. Mulig dere er nødt til å bytte ut vinduene også, det kan fort koste. Ikke minst er peisen helt forferdelig, og det koster igjen å bytte ut! Og hva skjer med den buede saken som er en åpen dørløsning? Helt forferdelig. Dessuten er vegg-til-vegg-teppe en sikker vinner på å få det så stygt som mulig. Kjøkkenet er et stort prosjekt i seg selv! Her må du fikse (i hvert fall male) vegger, ville ha byttet ut kjøkkeninnredning og fått vekk det grufulle gulvet.Ville også gjort noe med tak og belysning. Ser ikke poenget med grovkjøkkenet, og det ville jeg ha fjernet helt. Der er jo gulvet og alt forferdelig, men det ser du jo selv. Entreen ser koselig nok ut, helt greit panel og gulvet kunne ha vært verre (selv om jeg aldri ville ha valgt det selv), samme gjelder taket, men det fungerer. Ellers ville jeg ha malt trappen. Gjestetoaletten - Gud, hva er det for noe? Ser helt horribelt ut. Her må ALT byttes ut, og det koster! Soverom. Ikke fint gulv, og heller ikke en nydelig farge på veggene. Men det hadde ikke vært førsteprioriteten min, så lenge man maler kan det jo bli greit nok. Det store soverommet med innebygd seng var ikke min favoritt heller. Her må man få nytt gulv, male tak og vegger. Soverom nummer tre - trenger gulv, må fjerne tapeten (huff) og male tak. Badet i hovedetasjen trenger også virkelig hjelp. Det blir igjen dyrt... Blått badekar? Blå do? Hadde aldri i verden kjøpt det huset for noe i verden. Hadde aldri dratt på visning heller.... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 Førde barneskule og Førde ungdomsskule scorar høgre enn dei andre skulane på nasjonale prøver, så eg er ikkje skeptisk til sentrumsskulane. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå