Gå til innhold

sjokkert over enkelte leger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble innlagt med brystbetennelse når snuppa var 4 uker..og hadde henne selvfølgelig med meg. Legen sjekka brystene min og spurte om jeg hadde vært operert i magen?Pga den stripa man får på magen når man er gravid...jeg ble helt stum, er det mulig!!?vet ikke utdanna leger hva det er????

og i tillegg ble vi sendt hjem fra sykehuset med alvorlig sykdom på babyen...men vi gav oss ikke...heldigvis!!Leger idag, jeg stoler ikke på dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo se ut som et operasjonsarr.. Hvordan skulle han vite om det var det eller stripa?

Jeg syns du er rar.

Skrevet

Er ikke alle som får den stripa og en allmennlege kan da umulig vite alt om alt det vi kvinner kan komme til å pådra oss som resultat av svangerskap og fødsel.

Skrevet

Jeg ble sendt hjem fra legevakta da jeg var liten med diagnosen uvi...viste seg dagen etter at det var sprekt blindtarm. Heldigvis visste iallefall kirurgen hva hun dreiv med. Mormoren min ble diagnosert med mulig magesår som viste seg å være leverkreft. Fikk endelig diagnose rett før hun døde. Mange uduglige leger der ute, men jeg har heldigvis en fastlege som duger:)

Skrevet

synes jeg er rar?jeg trodde alle leger visste sånt...

uff ja grusomt med leger som ikke vet hva de driver med, stiller feile diagnoser osv:S

Skrevet

Leger er da mennesker de også... Men må si jeg ble litt irritert på min overdrevne vekt-fokuserte lege når han sa til meg at magen min så altfor stor ut når jeg var mot slutten av svangerskapet. Jeg ble kjempeengstelig og tenkte på for mye fostervann og alt mulig. Så målte han og da var den helt på gjennomsnittet. Hvorfor ikke bare holde kjeft til du har sjekket ordentlig? Han gnålte også kontinuerlig om at jeg hadde gått opp for mye vekt. Men jeg var jo full av vann! Tisset av meg mange kilo de første dagene etter fødsel og var nede på normalvekta mi etter noen uker... Alt for å gjøre meg bekymra for vekta når man går gravid og har nok av ting å tenke på foruten det. Spiste jo helt normalt....

Skrevet

Ja. Jeg syns du er rar fordi du blir "sjokkert" (faktisk) av noe så ubetydelig. Hvilken rolle spiller det om en lege vet om den stripa eller ikke? En lege trenger ikke å vite om den stripa, den har ikke noe med sykdom å gjøre.

Å stille feil diagnose er trassig selvsagt. Men en lege er faktisk et menneske. Man kan ikke forvente at noen skal gå gjennom et helt yrkesliv uten å gjøre feil.

Skrevet

du er sjokkert over at legen spør om tidligere relevante operasjoner?

Det er ikke lett å se forskjell på den stripa og et gammelt operasjonssår.

Skrevet

hærlighet, beklager at jeg nevnte det...JEG synes(og min kompis som ER lege)synes det var rart! jeg hadde barnet med meg og han visste at jeg nettopp hadde gått gravid da...og tidligere spurt om tidligere operasjoner

Skrevet

Var det du som ble sjokkert fordi du ble ønsket lykke til da du kjøpte graviditetstest på apoteket...?

Skrevet

Da får du fortelle din kompis som ER lege at jeg var født med den stripa.

Skrevet

Det er da vanlig at legen spør om tidligere sykdommer/operasjoner.

Skrevet

Herregud, så mange idiotiske svar du har fått, HI. Selvfølgelig bør en lege se forskjellen på en gravidestripe og et operasjonsarr. Stor forskjell.

Skrevet

Jeg har et stort operasjonarr som går nedover magen. Hadde også "den stripa" i forrige svangerskap. Kan ikke helt skjønne hvordan en lege kan blande sammen de to. I alle fall hos meg lignet det overhodet ikke et operasjonssår.

Leger er mennesker de også og kan gjøre feil, men jeg har vel vært borti en lege for mye som ikke har gjort jobben sin, så jeg stoler ikke 100% på på leger flest lengre.

Skrevet

Det er jo et stadard spørsmål under innleggelse på sykehus om man noen gang har blitt operert i magen (evt andre steder)

Skrevet

Jeg synes uansett det er rart hvor lite følsomme mange leger er.

De skjønner liksom ikke hvor engstelige mange er. Hadde vært fint om de tenkte litt noen ganger før de snakket.

Skrevet

Det er en standard del av innkomstjournalen å spørre om pasienten har vært operert i magen. I dag gir de fleste mageoperasjoner ingen arr da de gjøres lapraskopisk (gjennom navlen). Forøvrig kunne jeg selv godt funnet på å spørre om graviditetslinjen er et arr hos en kvinne som har født for 4 uker siden, selv om jeg godt vet hva det KAN være, så må en jo være sikker og i 1 av 20 tilfeller er det kanskje et arr selv om 19 av 20 vil svare at det er graviditetslinjen.

Bare en ting til deg som fortalte om den vektopptatte legen, det samme hendte med meg i mitt andre svangerskap, ble spurt om hva jeg spiste osv. Endte med henvisning til føden da jeg gikk opp mye uten att jeg spiste unormalt mye, legen var bekymret for svangerskapsforgiftning på grunn av mye vann i kroppen. Er selv lege og skjønte sånn delvis hva han tenkte selv om en i dag legger mer vekt på blodtrykk og proteiner i urinene enn faktisk vektoppgang. Fremdeles mange leger som følger med vekten, ikke med tanke på å holde mor slank, men fordi rask vektoppgang kan være tegn på sv.skapsforgiftning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...