Pappas fultreffer :) Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Kan en 6 åring få falsk krupp? Jeg tror jeg nettopp har vært borti det for første gang, det høres forsatt skummelt ut når h*n puster så barnefar har lagt seg på rommet. Noen som har erfaringer å dele?
MissAntrop Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Vår frøken fikk falsk krupp på selveste julaften i fjor. Grusomt å høre på og jeg så desperasjonen hennes i øynene når hun såvidt fikk puste pga hosteanfallene. Vi dro på legevakta hvor hun fikk behandling med adrenalin og kortison. Fikk også tips om å ta henne med ut i kald luft - det skulle dempe anfallene. # I mange tilfeller er det nok å ta barnet opp og ut i kald luft. Kle på barnet godt først. # Barnet bør ligge med hodet høyt. Legg klosser under beina på senga og støtt barnet opp med flere puter. Det bør dessuten være kjølig på soverommet. # Kald drikke kan hjelpe. # Kald og fuktig damp kan også være bra, for eksempel fra fryseren. # Noen barn blir bedre i fuktig, varm luft. Dette kan du oppnå ved å sette på dusjen på badet og sitte der sammen med barnet og puste fuktig luft. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå