Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hvis jeg fikk meg ny kjæreste... Skal jeg bli redd nå...? Evt hva skal jeg gjøre. Ble veldig såret/redd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Anmeld. Husk på at de mange kvinnene som er drept av sine eksmenn antagelig ikke trodde seriøst at han ville gjøre det, de heller. Anmeld. Ikke la ham styre livet ditt..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Om det er slik at du oppfatter det som en reell trussel så kontakter du politiet, leverer inn en anmeldelse og søker om voldsalarm. Oppfatter du det som om han kun truer, men ikke mener det så skriver du ned dato og kl. for hver gang han kommer med slike trussler.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Jeg ville ringt politiet og anmeldt han for drapstrusler og bedt om et besøksforbud. Tror du han virkelig mener det, eller er det er ferskt brudd og det bare er pisspreik fra et såret ego? Uansett ville jeg anmeldt det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Om du føler det truet så skal du anmelde det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 jeg tror han har et veldig såret ego. jeg ble veldig såret av dette, reagerte kraftig på ordene "drepe deg" vi satt i stua og prata. Kan jeg anmelde det altså?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 han sa hvis jeg fikk meg ny kjæreste.. Men anmeldelse, det blir da ord mot ord?
Gjest ->>- Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Du anmelder det og ber om besøksforbud. Samme om du tror han "faktisk mente det". Man sier ikke til andre mennesker at man skal drepe dem, og har han ikke fått med seg det innen voksen alder kan det være greit om politiet gjør ham obs på det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Ja, det er det i omtrent alle trusselsaker. Men politiet bør ta det seriøst likevel. Enten så skjønner ikke mannen hvor alvorlig dette er, og da er en samtale med politiet en nyttig vekker, ellers så tror han føaktisk at han eier deg og kan bestemme at du skal leve aleine for alltid eller dø... Da vil du gjerne ha voldsalarm tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Jeg er ekstremt ambivalent nå. Han har aldri gjort meg noe. Men han kan bli svartsint likevel.. Og når han brukte det ordet nå, skiftet jeg helt syn på han. han sitter i stua her, så jeg kan ikke ringe politiet nå tror dere jeg kan gjøre det i morra? eller er det liksom for seint. herregud datteren min..
Gjest ->>- Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 Ja, du kan gjøre det i morgen. Men du skal gjøre det. Om han skremmer og er i huset ringer du 112.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 dette her var veldig vanskelig.. jeg tror jeg må ringe i morgen. Jeg føler meg ikke direkte truet på livet, men det er da ikke akseptabelt å si sånt? Jeg syns synd på han. Kall meg dum.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 Mange krisesentre har dagsenter der du kan be om en samtale. Hvis du er usikker på hva du bør gjøre kan du kanskje avtale et møte der, slik at du kan snakke med noen som har erfaring med trusler, og som vet hvordan du bør forholde deg til dette. Jeg ville bedt ham om å gå for kvelden nå uansett. Han har ingen rett til å sitte i stua di og true deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå