Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Har sagt klart i fra til min far at han ikke får hente sønnen vår i bhg med jobbbilen da den er 3seter med airbag..... Min sønn er 3 år og sitter i beltestol, å har ingenting forran en airbag å gjøre.... Da vi hentet sønnen min hos besteforeldrene, og på vei hjem, kunne min sønn gledelig fortelle stolt som en hane at han hadde sittet på i jobb bilen til bestefar i dag!!! Hva gjør man i en sånn sak? De har en vanlig bil dem fint kan hente med!!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hvis han ikke kan koble ut airbagen ville jeg ha sagt at han ikke får hente ungen i barnehagen mer...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Du får fortelle ham at airbagen utløses med en fart på minst 300 km/t. Den kan treffe barnets isse, med fare for sammenpressingsskader i nakken. Og om det er noe han ønsker for sitt barnebarn?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Det går ikke å koble ut airbagen, vi har lest i bruksanvisningen og sett etter dette før sammen og ble enig om å at han må bruke passaten og hente han med og ikke jobb bilen.... Å enda gjør han det?? Det kan godt hende han har gjort dette flere ganger, og ikke sagt noe.... Sønnen min juger aldri når han blir spurt om ting, å i dag fortalte han hvor i bilen han satt, hvor dem kjørte og div.... alt stemmer.... bortsett fra at bestefaren ikke har sagt noe om at dette var jobb bilen....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Jeg hadde hisset meg max opp. Jeg har alltid vært veldig streng på bilsikkerhet. Alikevel skulle foreldrene mine til å kjøre med barnet mitt på 21 mnd og 12 kg. i beltestol. Ringte de akkurat fordi vi skulle treffe dem og fikk sagt et klart og tydlig nei. De ble sure, men det hjelper ikke at de kun skulle kjøre 100 m. Kunne vel gå de 100 metrene. Man kan godt ta noen sjanser her i livet, men ikke med mine barn! Send han en link med video av testdukke /barn) foran airbag, så får han kanskje opp øynene.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Jeg har ikke tatt det opp med han enda, for sønnen min fortalte meg dette på vei hjem fra dem.... å det var for bare noen timer siden.... Skal jeg vente til neste gang dem henter i bhg og si dagen i forveien at de ikke skal bruke jobb bilen eller ringer jeg dem i morra??
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Finn et klipp på nettet som viser hva som skjer med barnets nakke, om det sitter foran en airbag. DA satser jeg på at besteforeldre med vettet i behold blir mer ansvarlige.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Jeg hadde ringt med en gang og sagt at det var helt uakseptanelt og om han ikke skjønte beskjeden du hadde gitt om å ikke ha gutten i jobb-bilen. Og så hadde jeg tilføyd at han ikke fikk hente gutten eller ha gutten i jobb-bilen noensinne!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Det er vanskelig, vet ikke helt når jeg hadde tatt det opp selv. Men kanskje du kan sende en melding nå i kveld - Om at sønnen din koste seg i dag, men han fortalte krytt at han hadde fått sitte i jobbilen, noen du på ingen måte godtar fordi airbagen skade han for livet eller i verste fall ta livet av han.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Nå vet jo ikke jeg hva slags forhold du har til din pappa, men hadde det vært min ville jeg ringt med en gang og sagt hva jeg mente om dette. (så ville han kalt meg hysterisk, jeg ville kalt ham skjødesløs, han ville sagt "aaah, javelda, skal ikke gjøre det mer....") Hehe, har hatt lignende samtaler noen ganger ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå