Gå til innhold

Ull - hjelp!!

Gjest pupp and go

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen har lekt i gjørma (det vakke min skyld assa, det var han gutten!) med splitter ny dilldallrosa ulltrøye. Egentlig ment til bruk under klærne og til innelek, men sånn kan det gå. Og nå er ikke trøya dilldallrosa lenger, i alle fall ikke over det hele. Ikke etter vask heller.

Hva gjør jeg nå? Jeg vil jo gjerne at klærne skal tåle dagens lys litt mer enn første gangs bruk.

For ordens skyld, den er dynket med milo før vask, gallesåpe er prøvd tidligere uten større hell (flytende) og jeg har prøvd bløtlegging.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hatt stort hell med Sunlight sepe, sånn gammeldags såpestykke som du kjøper i dagligvaren. Vasker flekken for hånd med dette, før jeg vasker som vanlig i maskina. Sunlight er uten enzymer, så ulla bevares like fin.

Har fjernet både tranflekker og bæsjeflekker, gamle og nye, med Sunlight.

Skrevet

Skal prøves:) Tror du det er håp selv om plagget er vasket?

Skrevet

Jada, som sagt så har jeg fjernet gamle flekker også, både av tran og bæsj. Må selvsagt regne med litt mer jobbing på flekken da. Men er jo absolutt forsøket verdt!

Skrevet

Nøstebarn selger en egen flekkfjerner for ull. Jeg har kjøpt, men ikke testet enda...men de sa den var veldig effektiv og bra....kan jo være verdt et forsøk...?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...