Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Skal det imorgen på sykehuset, 10 dager over termin. Hva skjer der?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hei! Jeg var også på overtidskontroll 10 dager over termin. Jeg måtte først ligge med ctg-registrering en halvtime. Så sjekket de blodtrykk. Så var det ultralyd. Og så sjekket de åpning. Så kom det enda en lege og så på ultralyden. De diskuterte i ca 2 min, og så ble jeg sendt på føden til igangsetting pga lite fostervann. 18 timer senere var lille gullet født
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Såpass! Ja, er veldig spent på hvordan det står til inne i magen. Håper egentlig i det lengste at jeg slipper å bli satt igang da..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Jeg var på kontroll hos lege 14 dager over termin, ble sendt rett på sykehuset der de satte meg i gang.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Jeg var også på overtidskontroll 10 dager på overtid. Som hun andre ble jeg lagt på ctg og de tok ultralyd og sjekket modning. Fordi alt så fint ut ble jeg sendt hjem igjen, legen bare strippet meg i håp om at det ville sette igang fødselen. Fikk ny time til igangsetting to dager senere men håpet noe ville skje før det. Det gjorde det dessverre ikke så jeg ble satt igang 12 dager på overtid. Babyen var ute 19 timer senere. Håper du kommer igang av deg selv! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Skjedde omtrent som i innlegget over. Ctg i en 1/2 time for å sjekke rieaktivitet, samt at jeg fikk en "dings" i hånden som jeg skulle trykk på når jeg kjente spark. Så ble jeg sjekket for modning/åpning. Det var det dårlig med. Deretter var det ultralyd. I mitt tilfelle var det også lite fostervann, så fikk velge om å settes i gang samme dag, eller vente til dagen etter. Valgte samme dag. Da fikk jeg tildelt rom, fikk satt modningstablett, ventet noen timer, Ble så strippet og satte klyster. 1/2 time senere startet riene, og etter 9 timer var nurket ute. En enkel, rask og grei fødsel til tross for igangsetting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå