Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hei. Jeg ser at grunnbeløpet pr. dags dato er 75641,- Også leser jeg at de som kommer under "ung ufør" får poengstall på 3.50. Betyr det at regnestykket blir 75641 * 3.50= 264743,- Så unge uføre med full trygd får 264743,- brutto i året? Ekke det mye?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jævlig mye, ufaglærte i helsesektoren tjener 239 000. Kvalmt at det skal lønne seg å ikke jobbe...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Ja, for det virker jo som det faktisk er såpass mye som nesten 265k i året.. Norge er joggu er godt land å bo i!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Med den holdningen kan ingen få penger ved sykdom. Korttenkt. ~ Lammelåret ~ http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/default.aspx
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Vet du hva det vil si å være uføre? At man er syk! At man gjerne lever med smerter hver dag og livskvaliteten er redusert så mye at man ikke kan jobbe engang. At man ikke klarer å forsørge seg selv! Vet du hvordan det føles? Selv om det finnes et fåtall som vil og klarer å få svindlet til seg dette ( å ikke spørr meg hvorfor noen vil LATE som de har det slik!?! Hva er det for noe?) Så må det sørenmeg ikke stemple de som faktisk er syke og har det vondt nok om ikke andre skal gå rundt å dømme dem for det! At man kan velgse liksom!? Det gjør meg kvalm...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Hvordan skal du få folk ut i arbeid når man får mindre penger enn ved å gå hjemme? Frisører f eks tjener dårligere enn dette...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Det stemmer! Vanlige uførepensjonister får imdilertid ikke denne summen. Der er poengtallet 1,97 (eller omtrent noe sånt) Ung ufør er en ekstra kompensasjon for de som kan dokumentere varig og alvorlig sykdom fra før fylte 26. I det store og det hele er det ikke så veldig mange som kommer inn under denne ordningen. Som ung ufør får man en ekstra komepnasjon som følge av at man ikke har hatt mulighet til å opptjene seg ordinære pensjonspoeng.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Det er et stort politisk spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Hi her. Jeg er ikke imot dette altså. Når jeg skrev "ekke det mye?", mente jeg ikke det negativt:) De som er syke og mottar trygd har jo en solid grunn til det. Det er en grunn til at de får det og de regner ut hva man normalt hadde hatt etter inntektsevne. De som jobber og har bra helse har det mye bedre.. Er ikke artig å svare på spm i selskaper "hva jobber du som?" "eh, ingenting.. er ufør". Om det ikke er fysisk, er det mange folk som desverre ikke trur på deg gitt. Jeg synes alle som blir tvunget til å motta trygd fortjener hvert øre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå