Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Seibiff.. nam nam! kjøp ei blokk med sei på rema. Løk potet og gulrot helmelk brunost (bør man alltid ha i skapet:p) Steik løk i strimler (masse) Lag blanding av mel, salt og pepper(kan være ganske salt) vend fisken i melet Steik kjept i panna på begge sider hell løk over tøm h-melk opp til over løken Ha i 4-5 skiver brunost la putre i ca 15 minutt.. smak til med salt og pepper om nødvendig mot slutten serveres med kokt potet og gulrot Om man har brunost i skapet, er dette en veldig rimelig middag.. bare litt over 50-lappen. Og det er mye bedre enn man kanskje skulle tro. Samboers favoritt..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Grateng. Kok tjukk hvitsaus, ha oppi skinke/kokt fisk/pølse/fiskeboller og evt løk/raspet gulrot. Pluss makaroni. Og et egg for å binde dette. Rør ihop. Hell oppi en ildfast form eller to av passe størelse. Ost og brød-/kavringsmuler på toppen. Ca 200 grader i omtrent 50 minutt. server med potet og grønnsaker. Jeg pleier å slenge brokkolie eller blomkål oppi gratengen.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Spennende rett.. den må prøves
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Pannekaker og ertesuppe (lag pannekaker fra bunnen og suppe fra pose) Pannekaker og bacon Flesk og duppe (stekt saltet sideflesk med poteyer, gulrøtter og hvit saus. Kjøttkaker (billig når en lager selv, trenger bare kjøttdeig, salt, pepper, muskat, potetmel og melk. Så trenger du poteter, erter eller kål, og smør, mel, buljong og sukkerkulør til sausen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå