Gå til innhold

Eple"brus"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt får ikke brus, bare eple"brus" innimellom. Eple"brus" er en 50/50 blanding av eplejuice og farris. Jeg trodde det var mye sunnere.

Men ei venninne var helt sjokkert når hun så gutten fikk det. Det var ikke noe bra i det hele tatt etter henne. Det var like ille.

Er det virkelig det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre enn brus, for all del.

Men særlig sunt er det neppe, kanskje en fin kosedrikk i helgene?

Skrevet

juice er like galt ang syre, som det brus er.....

Farris vet jeg ingenting om, for det liker jeg ikke i hele tatt. Det smaker rett og slett vondt. Hva som er i det utenom kullsyre, har jeg ikke peiling på.

Skrevet

Hvis du bruker usukkret juice så er det helt ok som kosedrikk, men husk på at det er syre i juice. Mye sunnere enn vanlig brus er det uansett og et veldig godt alternativ. Farris er sunt siden det inneholder mineraler og salter kroppen har godt av :-)

Skrevet

Selvfølgelig er det mye sunnere enn brus! Skjønner ikke helt syrebekymringen her? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Fin kosedrikk i helgene dette :) Spesielt er det jo bra hvis man har diare og oppkast, fordi det regulerer salt/væske-balanse. Men også godt.

Skrevet

Om det drikkes av og til er det ikke så mye å tenke på men syren i juicen skader tannemaljen veldig om det drikkes ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...