Gå til innhold

Hvordan kjennes hikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26+0 i dag, og i magen er det full fres :) Men leser så mye om fostre som hikker, og lurer litt på hvordan det føles? Aner ikke om lillegutten min hikker noe i magen, men hadde vært arti å vite hva jeg skal kjenne etter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min kan hikke opptil 5 ganger om dagen hvor det lengste har vart nesten 10 min.

Det er mye svakere bevegelser enn spark og dytt + at de kommer mye mer regelmessig. Jeg skjønte ingen ting første gang jeg merket det, syns det var litt pussig at han sparket så rytmisk, tenkte først det var hjerteslag men hjertet slår jo kjempe fort så snakket med jordmor og hun sa det var hikke.

Nå er jeg 35 uker og merker det bare bedre og bedre siden han har blitt større.

Må le litt når han holder på , det virker så slitsomt for han inni der og kan være litt slitsomt for meg også etter et do besøk kl 3 på nattet så skal jeg ligge våken å kjenne at han hikker i 10 min før han sovner igjen.. men søtt da :)

Håper du merker det .Jeg ble nettopp tante til en liten jente og hun hikket kun to ganger som mor merket så det varierer visst veldig det der

Skrevet

Rytmisk dunking som gjør at magen "rister" og det holder på en stund, kjennes nesten som en ekstra puls, hehe :-P

Skrevet

Gleder meg til å kjenne! Jeg har kjent rytmiske bevegelser innimellom, spesielt på kvelden, men det har vart så kort at det spørs vel om det var noe anfall av hikke ;)

Nå har jeg morkaken foran på magen, så vet ikke om det kan bidra til at jeg ikke kjenner det så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...