Gå til innhold

Remicade og sædkvalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått barn med en mann som gikk på remicade under unnfangelsen?

Tok det lang tid å bli gravid?

Kan dette medføre et sykt barn?

Del gjerne deres erfaringer, for det er ikke så mange svar å få fra revmatologer og leger. Ikke så mye informasjon rundt på nettet heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min har gått lenge på remicade. Han sluttet i januar-09 , fordi han ville prøve en anne type medisin. ca.3 mnd etter så ble jeg gravid.

Vi pratet med legen om det kunne bli noe skader på barnet hvis samboeren min hadde remicade i kroppen. Det trodde ikke legen var farlig idet hele tatt.

Vi har nå en frisk sønn på snart 8 mnd :o)

Er det chrons samboeren din har?

Skrevet

Takk for svar!

Godt å høre at dere har fått en frisk sønn!

Da er det jo håp for oss også. Det er nok ikke aktuelt for ham å slutte ¨på remicade nå. Og det sies jo at det tar rundt 6 mnd før alt er ute av kroppen, og jeg vil helst ikke vente så lenge med å prøve på en til!

Samboeren min har litt forskjellige revmatiske sykdommer, hovedsaklig pars planitt og psoriasis med leddsmerter. Vi mistenker behcets sykdom, men veien for å få en diagnose er tydeligvis lang og slitsom..

Skrevet

Herregud! Man blir ikke gravid hvis man bruker remicade, embrel eller humira.

Det gjøre en midlertidig steril. Er ca 10% sjanse for å kunne klare det. Og det legen sier om at barn ikke vil få problemer vet man ingenting om. Dette er biologisk medisin som ikke har vært så lenge på markedet. Og man går som regel på cellegift medisin i små doser itillegg for å ikke bli immun mot remicade osv så bare det gjør en steril!

Så å få barn man du bare glemme!

Hva faen er bechets???? Lær deg å skrive!! Bechedrews muligens du prøver å fomle deg til? Og det har han neppe. Det ser de på røntgen og blodprøver raskt.

Skrevet

Det var da voldsomt da 15.29.

Man blir da ikke steril av disse medisinene, nå snakker du tull. Som kvinne anbefales man riktignok å ikke å bli gravid hvis man selv går på disse medesinene, akkurat pga at man ikke vet med sikkerhet at det kan ha noen senvirkinger på fostret. Hvordan man ser på det ang menn og deres sedkvalitet aner jeg ikke og regner med at de som vil være desidert best egnet å svare på det er leger og revmatologer. Ikke alle går som sagt heller på cellegift i tilegg, regner med du da tenker på methotrexathe.

bechets kan du lese om her, isteden for å være frekk og hoven;

http://www.revmatiker.no/Organisasjonen/Medlemsbladet/Sp%C3%B8r+revmatologen/Flere+svar+fra+Revmatologen/18304.cms

Og hva gjelder Bechterews ( som du selv staver feil) kan være veldig vanskelig å fange opp på både blodprøver og røntgen. Siden forandringer på røntgen kan komme mange, mange ,mange år etter sykdomsutbrudd. Har selv denne diagnosen og hvet hva jeg snakker om

Synes derfor du burde ro ned noen hakk og snakke som folk ;o/

Skrevet

Til Miss surpomp som skrev 15:29

Men da burde jo ikke vi fått barn da...siden samboeren min gikk rett fra remicade til humira. Og han har gått på remicade i mange år også.

Jeg ble gravid så fort jeg fikk syklusen igang etter p-pille slutt :o)

Til Hi

Tror mange av de sykdomene er i "familie", men uansett så får man håpe at de finner ut av det :o)

Lykke til med prøvingen :o)

Skrevet

Nei, det var ikke Bechterews jeg prøvde å fomle meg fram til, det har han blitt utredet for. Selv om det fortsatt kan være en minisjanse for at han kan ha det. Men han har så mange symptomer som tyder på bechets. Og nei, han bruker ikke cellegift ved siden av. Ikke blir man steril av cellegift heller. Ikke alle typer hvertfall, da han gikk på cellcept forrige gang jeg ble gravid. Og da endte vi med å snakke med produsenten av denne medisinen om hvorvidt det kan ha blitt et skadet foster eller ikke. Var rimelig stressa da, men det var visstnok helt ufarlig med denne type cellegift. Og det resulterte jo i et friskt barn:)

Så steril tror jeg vel ikke man blir av remicade heller.

Det er nok riktig at mange av disse sykdommene og symptomene henger sammen. Dukker liksom opp det ene etter det andre, syns jeg.

Tusen takk dere som svarte, jeg fikk litt mer håp her nå. Men skal undersøke litt mer rundt dette. Prøve å snakke med noen flere revmatologer som kjenner godt til remicade. Eller rett og slett snakke med produsenten. De har sikkert litt mer informasjon å komme med.

Skrevet

jeg vet ikke svaret ditt, men selv om det er en fantastisk medisin som hjelper mange, saa er det mange farlige bivirkninger som b.l.a blodsykdommer og svekking av blodaarer. (Moren min doede i vinter og hun hadde vaert gjennom noen runder med remicade for ulceroes colitt, og selv om det gjorde henne bedre i et par aar, saa tror jeg det var med paa aa svekke blodaarene hennes og gjoere henne mer saarbar.)

god bedring til mannen din! Jeg haaper de finner ut av hva det er som er gale og at han faar masse oppfoelging og

Skrevet

Ja, det er jo lista opp en hel haug med bivirkninger når jeg ser i felleskatalogen. Og flere kommer sikkert også, i og med at det er en forholdsvis ny medisin. Men, remicaden gjør hverdagen tilnærma normal for oss, så vi er bare glade for at det endelig er noe som fungerer.

Synd å høre at du mistet moren din i vinter. Klem til deg!

Takk for innspillet ditt.

HI

(glemte visst å skrive HI under de andre innleggene mine)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...