Gå til innhold

Flaskemammaer! Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min skal nå over på flaske, han er tre måneder. Har kjøpt mme og flasker men så kommer spørsmålene da...

Hva med sterilisering, hvor ofte, hvor lenge.

Hvor lenge kan ferdig laget mme stå før den må kastes.

Hvordan gjør dere det når dere skal ut for å gjøre det enklest mulig?

noe annet jeg bør være klar over når jeg skal bli flaskemamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flaskeposten.org

Steriliseres etter hvert bruk. Kok i fem minutter i rikelig med vann.

En flaske som ikke drikkes opp bør helles ut og ikke spares til neste omgang.

På tur har jeg med ferdig oppmålt mengde pulver i urinprøveglass, (genialt) eller en annen liten boks. En flaske med kaldt vann, og en termos med varmt. Heller over til passe temperatur og blander.

Skrevet

Jeg kokte flaskene mellom hver gang de ble brukt. Har du fler enn 2-3, så kan du koke noen om kvelden, og la de tørke til neste dag. Jeg hadde 8-10 stk.

Jeg lagde mme om morgenen. Hadde det på flasker og lot de stå i kjøleskapet. (Han ble ikke syk av dette opplegget, men om det er optimalt vet jeg ikke!)

Skrevet

Når du skal ut og være en stund kan det være greit å ha med flaske med kokt vann og tilsvarende mengde pulver i en boks, slikt at ikke melken får bli dårlig. Alt utstyr skal vaskes grundig og steriliseres mellom hver gang det blir brukt, la det koke et par-tre minutter. Det kan være greit å bruke en tannbørste til å vaske innimellom i flaskesmokkene og andre steder der den vanlige kosten ikke kommer særlig godt til. Ikke ha pulveret i det helt varme vannet, da dreper du en del av næringsstoffene. Vent til vannet har blitt kaldt, eller passe varmt. Dette krever såklart at du koker vannet en stund før barnet blir sultent.

Skrevet

Om jeg hadde med flaske, og den ble for kald gav jeg den likevel, og det virket aldri som om det brydde ham at maten var kald. Om det er vanlig eller "lov" vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...