Mamma'n til Mia Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Hei! Jeg har ei jente på snart seks år som fortsatt tisser i bleia om natta. Det synes hun selv er veldig kjedelig og vi prøver å hjelpe henne til å slutte. Hun drikker f.eks ikke så mye en time før leggetid. I tillegg har jeg lurt på om vi skal gå til kiroprator. Jeg har hørt at dette kan hjelpe om de har låsninger i bekkenet etc. Er det noen som har erfaringer med kiropraktor? Eller er det noen som har gode råd for å hjelpe henne slutte å tisse om natta? Jeg har hørt det kan være hormonelt styrt, men vil nødig sette henne på hormoner uten at jeg prøver mer "naturelle" ting først. Alle innspill mottas med takk!
tuppa & litjmor Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Jenta vår på 5,5 år har også dette problemet. Helt tilfeldig fant vi ut at problemet hadde sammenheng med melkeinntak. Nå har vi begrenset melkeinntaket i et årstid og jenta er tørr. Hun slet også med å komme seg på do på dagtid; hun kjente rett og slett ikke at hun måtte tisse. Har ikke vært på utredning til lege, men har diskutert dette med helsestasjonen. De syntes selvfølgelig dette var en merkelig... Anbefaler dere å prøve det samme; det er verdt et forsøk.
Snuppa! Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Broren min fikk hjelp av kiropraktor da han var 8 år, da tissa han seg enda ut i senga. Fikk 3 behandlinger og har ikke tissa seg ut siden, veldig effektivt på han.
lucky_mom Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 1 av 10 6-åringer tisser i senga si på natta. Du kan sikkert prøve mye forskjellig, men jeg tror ikke hun slutter før kroppen hennes er klar for det. Lykke til :-)
tine0810 Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Vet flere som har blitt kvitt dette problemet ved bruk av alarm-teppe (som de låner ut på helsestasjonene). Har også hørt at kiropraktor kan ha god effekt. Ville ikke nølt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå