Gå til innhold

Et skikkelig teit dilemma; barnslig og sært...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen godt man kan være anonym her, for dette dilemmaet er virkelig dumt, men like fullt reellt...

Min familie (meg, min samboer, mine to sønner + en kamerat av eldstesønn) og min søsters familie (min søster, mann og sønn) skal på hyttetur neste uke, 4 dager.

Hytta tilhører mitt arbeidssted og romma er fordelt slik: 1 lite rom med en køye, 1 større rom med en køye som er dobbeltseng under, 1 siste rom som er størst, med 2 køyer - ingen doble.

Jeg har mest lyst å ha rommet med dobbelkøye, dilemmaet er her at jeg VET at min søster kommer til å forvente at hun får det. Hvorfor aner jeg ikke, jeg skjønner heller ikke hvorfor den ene skal ha mer rett til den enn den andre. Sykt å ha slike tanker, men erfaring sier meg at det vil bli et tema. Barnslig, ja!!! Det blir nesten prinsippsak for meg, min søster skal alltid ha det beste, er veldig opptatt av status og "det beste". Ellers er vi på veldig god fot og har det bra - dermed denne turen sammen :)

Hva er riktig her. Skal jeg la min søster ta rommet med dobbeltseng fordi de er gjester eller skal jeg ta rommet som er hovedleier av hytta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært litt lettere å svare hadde du tatt med alderen på barna.

Men er alle barna i slik alder at de går bra sammen får de sove sammen på rommet med 2 køyer.

Din søster og mannen tar rommet med 1 køye og du og mannen tar dobbelsenga.

Skrevet

takk for seriøst svar, regnet med flåsete svar her, med rette :) det er to gutter på 10, en på 7 og en på 5. Ja, vi har snakket om å legge alle ungene på ett rom, men like fullt står den dobbeltsenga der tom da... hehe

HI

Skrevet

Skjønner problemet ditt.

Sønnen din og kameraten vil sannsynligvis like å dele rom i allefall.

Du kan la guttne på 10 ta det lille rommet med køye.

Da er du og mannen og deres yngste 3 personer og etter MIN mening er det du som har sørget for hytta og bør kunne ta dobbeltsengrommet! (som da passer perfekt til dere 3).

Så kan din søsters familie f det store rommet og du kan rett og slett si at du regnet med de ville ha det siden det var størst... hehe

Skrevet

Hvis det er du som har "ordnet" hytta er det jo ingen tvil om at du skal få det beste rommet.

Når vi reiser på tur er det som regel jeg som har fikset hytta og tar det da som en selvfølge at jeg velger rom først.

Synes ikke du skal gi deg!!

Skrevet

Puh, tusen takk for positive svar!!!! Hun er klar over romfordelingen og jeg regner med at hun har forklaringen klar på hvorfor de bør ha det rommet med dobbeltseng - hun er en kløpper i å vri ting til sin fordel. Vil bare ikke at dette skal ødelegge noen fine dager vi kan ha sammen.

Skrevet

Noen fler som har meninger om dette?

Skrevet

Jeg har meninger om det meste, men hvem som skal ha det beste rommet på enn hyttetur av to familier jeg ikke kjenner?

Skrevet

Hvis du vet at hun har bestemt seg på forhånd for at hun vil ha det rommet, og du tror at hun kommet til å kunne snakke seg til det, så syns jeg det beste er å trekke lodd.

På den måten har du en sjanse hvertfall. Ellers syns jeg også at du burde få velge rom først, siden du fiksa hytta.

Men, hvis du også står på ditt, ender det fort opp i en krangel og dårlig stemning. Loddtrekning er helt rettferdig og dersom du vinner, kan hun ikke bli sur for det.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...