Gå til innhold

Er datteren min for tung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye snakk om feite barn her. Datteren min på 13 mnd er en liten bolle på 10,3 kg og ca 76-77 cm. Er det for mye vekt? Hun er ekstremt glad i mat,spiser absolutt alt hun får, men får stort sett bare sunn mat da. Er også veldig aktiv. Burde jeg bekymre meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke 10,3 kilo var så mye egentlig.

Min datter veide 7,5 kilo på samme alder, men hun var undervektig - dvs at hun måtte opp i vekt ellers skulle vi begynne på et kostholdsprogram.

Jeg synes 10 kilo hørtes ut som en "sunn" vekt - og jeg var alltid litt missunelig på de mødrene som hadde trinne og gode ettåringer, og slapp å stresse slik med maten som vi måtte.

Skrevet

Min veide 9340g på 5 mnd kontrollen, så 10,3 13 mnd gammel er da "ingneting".

Skrevet

Hvorfor spørre oss? Har ikke helsesøster vist deg vekstkurven til datra di ? Hørtes ikke ut som at du har noe grunn til å bekymre deg ialf!

Skrevet

Hun ser ganske knubben ut med skikkelig stor og god kulemage. Jeg synes hun er herlig, men andre synes kanskje hun ser tykk ut?

HI

Skrevet

Jeg husker ikke helt vekten men som nevnt over må du jo bare se på vekstkurven. Det er et ganske stort sprik for hva som er "normalt".

Tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt. De fleste er jo litt runde før de begynner å gå

Skrevet

synes ikke det er så ille i det hele tatt.

Var å veide sønnen min i dag, han er 10.5 md. 76 cm og 10.6. Og han ser ikke tjukk ut i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...