Gå til innhold

Noen som vil stille opp i avisintervju om pappapermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er journalist i Aftenposten og jobber med debatten om deling av foreldrepermisjon mellom fedre og mødre. I den forbindelse vil jeg gjerne komme i kontakt med to familier som kan tenke seg å stille opp i et avisintervju med bilde om hvordan dere har valgt å dele permisjonen mellom dere:

1) En familie der mor har tatt hele (eller nesten hele permisjonen) selv, for eksempel pga fars arbeidssituasjon. Far kan gjerne være selvstendig næringsdrivende. Dere må bo maks en times kjøring fra Oslo, men helst ikke i selve Oslo.

2) En familie der far har valgt å ta sin del av permisjonen samtidig som mor har permisjon eller tar ut ferie, slik at hele familien kan reise på en lengre ferie sammen. Dere kan gjerne bo i eller i nærheten av Oslo.

Vi kan gjøre intervjuet på dagtid denne uka eller på kveldstid neste uke.

Håper på mye repsons!

Mvh

Karen R. Tjernshaugen, journalist i Aftenposten

E-post [email protected]

Telefon 90925696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en liten kommentar sånn helt på siden: Far og mor kan vel strengt tatt ikke ta permisjon samtidig.... ;)

Eller så håper jeg du finner neoen som kan stille opp.. Lykke til! :)

Skrevet

Hva med familien der mor ikke hadde perm.rettigheter, mens far hadde, og der far tok ut gradert permisjon over 2 år, mens mor gjorde ferdig studier, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...