Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg er, flott barselgruppe egentlig, men jeg kjenner at jeg ikke føler helt behovet for å sosialiere meg med andre baby-mammaer. Jeg har fått barn nr. 2 og har lagt opp dagen min med faste treningsturer og andre rutiner. Stortrives hjemme i svangerskapsperm. I tillegg har jeg 2 venninner som også er hjemme med baby. Føler meg litt "slem" som ikke digger barselgruppa. Kjempe hyggelige damer, altså....det er ikke det. Jeg har bare ikke samme behov som forrige gang jeg var hjemme med baby. Flere som føler som meg?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Her jeg bor arrangeres ikke barselsgrupper. Kjenner heller ingen som er hjemme med baby. Med første barn var det flere i vennekretsen og familien som gikk hjemme med baby samtig. I tillegg bodde vi på et sted med en hyggelig barselsgruppe. Men kjente da så mange "privat" med baby at jeg ikke hadde behov for å sosialisere med barselsgruppa utover de faste treffene i regi av helsestasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 jeg er med i barselgruppe;) og jeg føler i grunn ikke det samme. jeg holder fremdeles sammen med barselgruppen fra da jeg fikk førstemann. vi er 4stk som fant hverandre gjennom bim i 2007. i 2010 har 3 av oss fått/får snart nr.2 så vi fortsetter sammen. vi finner også på ting uten barn. sjelden, men prøver et par ganger i året;) men jeg merker jo klart at det er vanskeligere å få treffene til å passe for alle selv om vi bare er 4. det skjer jo mer med 2 barn enn med 1barn. behovet er ikke tilstede lenger for min del men vi har blitt mer venninner og barna våre elsker å leke sammen. så vi fortsetter så lenge det går!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Jeg er i barselgruppe, og synes egentlig det er ganske trivelig, for jeg har ingen venninner som har barn i samme alder som min... Men skjønner godt at du ikke ser det store behovet, så du trenger jo ikke delta hvis du ikke får noe igjen for det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Fått inntrykk av at de fleste med flere barn ikke har det samme behovet.Jeg venter nr 2 og kommer ikke til å delta i noen gruppe denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Jeg venter også nummer to og gleder meg til barselgruppen. Synes det var kjempe hyggelig sist. Det kommer jo selvsagt an på gruppen men synes det er fint å møte andre som ikke nødvendigvis er venninner og så veldig like meg. Synes det er en fin erfaring. Men trives jeg ikke kommer jeg selvsagt ikke til å være med i gruppen. Barseltiden skal jo være en hyggelig tid. Jeg synes man skal gjøre det man vil. Det er jo ikke noe hyggelig for de andre i gruppen å ha med noen som egentlig ikke vil være der heller. Min erfaring er også at det blir hyggeligere hvis ikke gruppen er så alt for stor slik at man kan møtes hjemme hos hverandre så at man ikke er 12c stk hele tiden synes jeg bare er fint.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 ja det er jeg og det er en kjempefin gruppe, masse koselige damer. Jeg har som deg også venner som er hjemme med baby som jeg treffer jevnlig. Ikke alle i barselgruppa har det og ønsker at gruppa skal treffes minst en gang i uka. Det synes jeg blir for ofte når jeg har masse annet på timeplanen men er redd for å ramle helt utafor om jeg bare er med annenhver gang f.eks så hittil har jeg vært med selv om jeg synes det kan bli litt too much...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Nei, har ikke blitt med meg. Litt synd egentlig, men... Har blitt litt flytting, så har bare ikke blitt, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Er med i en barselgruppe som ble satt sammen hos hs, men jeg kommer ikke til å ta initiativet til å treffes. Kan stille opp for å være høflig om de skulle finne på å tromme sammen et treff. Var akkurat som å lese om meg selv: Jeg har fått nr 2, og har 2 venninner som også er hjemme med baby. Har plenty å gjøre, så blir liten tid og lite behov for en barselgruppe.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 jeg var i en barselgruppe med førstemann.... følte meg sinnsykt malplassert..... for jeg var så ung i forhold til de andre i gruppa.. (pluss at jeg er litt sjenert og ikke så god på verken å starte en samtale eller å holde den gående) denne gangen veit jeg ikke om jeg gidder barselgruppe... syns det var så kleint sist....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå