Pudding06&Spirepire Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Er på titten etter ny dress og vintersko til jenta mi på 3 og lurer på hva dere der ute anbefaler?! OG... noen erfaringer med "dock-boot" eller sverger dere til den klassiske "cherox"- typen?
Aliena Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Har kjøpt trolldress og viking vintersko. Har også kjøpt viking thermo ultra, som er vantette, lette støvler med ullfor. Lettere og mer behagelige enn vanlige cherrox. Har ikke prøvd dockboots selv, men kjenner flere som har prøvd dem. Noen er fornøyde mens andre sier at de overhodet ikke er vanntette.
mamma >to gull Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Reima dress (fjorårets modell, årets modell kom visst dårlig ut i årets test..)Og Viking sko, samt Norheim som jeg kjøpte på tilbud igår som reservesko,. Og så skal jeg kjøpe Viking cherrox.. Anbefaler deg å se TV" hjelper deg ikveld, de skal teste vinterdresser. :-)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Minste har jeg kjøpt Ticket to Heaven vinterdress til. Mellomste har Reima tec fra i fjor og Eldste har jeg kjøpt Ticket to Heaven to-delt skidress til. Alle 3 bruker de der Viking støvlene(ikke cherrox) de er mye mykere i gummien og bedre for de å gå med. Vintersko kan mellomste ha de fra i fjor, Sorel. Minste og Eldste må jeg ut å handle til, så vet ikke enda, men kan tenkes at vi ender på Sorel igjen. Vi er meget fornøyde med Sorel her i huset:) Dock Boots har vi prøvd en gang. Ikke fornøyde i det hele tatt. Siver inn vann gjennom skaftet. Og de var iskalde om føttene i de.
petite fleur Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Reima Tec-dress og Kavatsko. Blir tredje vinteren med de samme merkene, er storfornøyd :-)
Gjest Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Kjøpte reima tec på vinter/vårsalget. Har kjøpt timerland goretex m ullsåler som han skal bruke frem til kulda kommer for fullt, da blir det viking vintersko (samme som i fjor, veldig fornøyd). Har ikke prøvd reima før, i fjor hadde vi en billigdress fra cubus og han var aldri våt eller kald (brukte da troll ulldress inni)! Vi har kjøpt vanlige cherrox på skoringen til våte dager!
Mammarama=) Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 minsta har fått Reima tec dress og Reima sko.. (Hun er 1 år) nr 2 har Reflex dress og ecco gortex sko , har og et par cherrox. Eldste har todelt Reflex sett, ecco sko og cherrox.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Jeg har kjøpt ticket vinterdress te sønnen min på 4 år. Har også kjøpt Ecco vintersko, og vi sverger til cherrox på våte dager
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Minsten har fjorårets lassie-dress, og ecco vintersko. Jenta har 2delt name-it skidress fra i fjor, satser på at den passer i år også. Og ponny-vintersko Begge har høstdress fra reflex
It's all about me Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Begge barnehageungene har høst/vår-dress fra Helly Hansen og vinterdress fra Reima. Sistenevnte er fjorårets modell kjøpt på salg i våres. Begge har også reima Gore Tex sko, mens eldstemann har et par Dock boots som ekstra/overgangs-sko. Noen sier de ikke er vanntette men disse har blitt grundig testet ut i dype vanndammer. Er de ikke vanntette er det noe feil med dem da skaftet er laget i samme matriale som dykkeres tørrdrakter. Helt supre sko som er mykere, tåler mer kulde og er ikke like glatte som cherrox.
Simply Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Minsta har flere dresser i år (p.g.a. arv), så hun har reflex-dress med ullfor, name it, stormberg og den fra sportsmann. På bena har vi kjøpt sorel + at vi er på leting etter dockboots (som vi er fornøyd med). Eldste har en Mick-line-dress fra i fjor, men skal ha en til. Litt usikker på hvilken dress vi skal kjøpe i år. Sorel er kjøpt inn men mangler dockboots. Har forresten vært fornøyd med alle dressene som minsta skal bruke i år.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 De to minste har Reima Tec (den til vesla blir brukt for fjerde gang nå!), mellomstegutten Reima Tec + siden den er mer slitesterk, mens eldstemann vet jeg ikke enda. Han er blitt så stor at han sikkert må ha en todelt dress. Kanskje Skogstad eller noe sånt. Ellers så har de Ecco og Viking Gore-tex sko alle sammen. Er sinnsykt dyrt med sko synes jeg, 4 unger x i snitt 800 kr pr sko... svir i lommeboken det ja. Dressene kan de i det minste arve.
digger Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 Nanook høstdress og Nanook vinterdress, begge tidligere modeller og kjøpt til ca. halvpris. Er veldig fornøyd med dette merket:) (Nå Isbjørn) Er eneste av vinterdressene som scorer bra på pusteevne. Vintersko har vi ikke kjøpt enda, men blir nok Viking eller Kavat. Har også tenkt litt på dock-boot, men synes det er så mange som ikke er fornøyde. Så tipper det blir Viking Thermo Ultra i år som i fjor.
TøffiTrynet☠ Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 I år blir det dress fra Europris til gutta. Dockboots til slapsedagene (Liker de mye bedre enn cherrox!), og vintersko har jeg ikke helt bestemt meg for enda. 3-åringen kan fint bruke skoene vi kjøpte på slutten av sesongen i fjor. Et kupp av noen sko fra DinSko. Aner ikke merket, men det står "W-Tex" på dem. Super-lette og varme! Betalte 99,- for dem på salg. Org. pris var 399,-. Storegutt på 7, må nesten få være med å velge skoene sine selv. Så får vi se hva det blir! I fjor hadde han noen fra Sparkjøp, med hunden Bolt på. De var kjempegode, og kostet ikke mer enn 199,-. Lille snuppa på 10 mnd, bergynner først i barnhagen etter jul. Hun har arvet massevis med tøy fra mine snille kolleger og venner, så da blir det en arvet rosa Reima (!!) dress til å begynne med. Og et par nsten ubrukkte Kavat skinnsko. De er riktignok røde, så blir vel litt missmatch med dressen, men... Håper ikke hun blir altfor mobbet for det i barnehagen... Så mine håpefulle har i hovedsak billig vintertøy da, i motsetning til hva man kan få inntrykk av at er normen her på Dib. Vi har alltid hatt god erfaring med vintertøyet vårt, og anbefaler gjerne dressene fra Europris, Spakjøp og Ellos til de som lurer... Samme med sko. Lykke til med valget!!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. september 2010 #15 Skrevet 29. september 2010 Cherrox til begge, Viking vintersko til minste og Kavat til eldste. Eldste skal få ny vinterdress, lurer på enten Ticket eller en testvinner (Name It kanskje). Jenta arver brorens Reima tec (kjøpt brukt i fjor!)
Frk Vims Skrevet 29. september 2010 #16 Skrevet 29. september 2010 Minstemann har nameit dress etter storebror (veldig fornøyd med den). Nestminste (5 år) har nameit hel dress fra i fjor som passer og skogstad todelt som vi har kjøpt i høst. Han går i utebhg nå, så todelt er lurest der. Minste kjøpte jeg de Norheimskoene på G.sport til (tilbud, 199,-), men aner egentlig ikke noe om dem...Minste har og de lette viking cherroxsene, de er tatt i bruk. Nestminste har Timberland høstsko - helt supre. Han skal ha de sammen Viking Cherroxsene. Har ikke helt bestemt meg for vintersko, men kanskje prøve Sorel? De to største (10 og 13), har noe fra i fjor. Litt uvisst enda hva de trenger! Blitt så store at joggeskosesongene er veeeldig lang!! Eldstejenta har sånne flate støvletter fra i fjor - sånne som "alle" har, de blir nok brukt i år og! (Jeg husker ikke navnet).
Chupa chups Skrevet 29. september 2010 #17 Skrevet 29. september 2010 Stormberg tynndress. Didriksons vinterdress som vi kjøpte i fjor. Superfornøyd med den! Timberland gore-tex ´fjellsko´ til høstbruk. Viking vintersko, selv om jeg er misfornøyd med dem. Sålen løsnet i front etter 3 måneders bruk i vår. Har limt det på plass, og kjøper et annet merke når de ikke passer lenger!
Ksenia & Anjem Skrevet 29. september 2010 #18 Skrevet 29. september 2010 dockboots er grusomme! her bruker vi viking thermo cherrox og viking goretex sko. minsten har reimatec høstdress og vinterdress eldste har i år for første gang stormberg dress
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 29. september 2010 #19 Skrevet 29. september 2010 Vi har kjøpt coop friends vinterdress. Dock boots til høstbruk og så skal vi snart handle inn vintersko. Satser på timberland eller sorel tenker jeg. Jeg derimot hater disse cherroxene, de er så sinnsykt tunge og stive og blir de våte så tørker de ikke på flere dager.
tine0810 Skrevet 29. september 2010 #20 Skrevet 29. september 2010 Her er det reima tec høstdress og reima tec vinterdress. Superfit vintersko og Viking Thermo støvler. (Hadde egentlig bestemt meg for dockboots, men velger viking thermo i stedenfor). Vanskelig å velge når det er så mye....men lykke til:-)
Pudding06&Spirepire Skrevet 29. september 2010 Forfatter #21 Skrevet 29. september 2010 Tusen takk for svar folks )
Snupi27 Skrevet 29. september 2010 #22 Skrevet 29. september 2010 i år prøver vi helly hansen sin vinterdress og dock boots. skal kjøpe goretex viking vintersko tenker jeg. vi har reima høstdress til henne. hun er 3 år
Mille** Skrevet 29. september 2010 #23 Skrevet 29. september 2010 Har kjøpt reimatec vinterdress, hun bruker nå en HH høstdress som hun har arvet etter søsteren, hadde vokst i fra reimatec høstdressen sin dessverre. Ikke kjøpt vintersko, kun cherrox, men kommer nok til å kjøpe Viking sine (testvinneren). Noen som vet hvor de selger de skoene? )
Trollemor75 Skrevet 29. september 2010 #24 Skrevet 29. september 2010 Vi er i den heldige situasjonen at Troll parkdressen med avtagbar ullfor fra i fjor passer enda (jippi!), så vi beholder den enn så lenge. Jeg er fristet til å kjøpe en Trolldress til når den blir for liten, vi får se. Vi bor på Vestlandet og svigerinne som er ped.leder ga klar anbefaling om Cherrox, jeg kommer nok til å høre på henne. Men jeg har kjøpt et par Gore-Tex sko til bruk nå til høsten når det er litt kaldt dog tørt (sjeldent, men det hender). Skal til Canada ila vinteren, og regner med at gutten får et par Sorel eller Kamik støvler i gave fra familien min. Tviler på at vi får mye bruk for dem i Bergen, men der borte trenger han de.
Gjest happy mom:) Skrevet 29. september 2010 #25 Skrevet 29. september 2010 Akkurat nå har jentene cherrox sko fra i fjor som enda passer.. Minsta har Reima høstdress kjøpt på salget i vår, og så kjøpte jeg nettopp en vinterdress på sparkjøp til 50 kr! Eldste har vinterdress fra reima kjøpt på salg i fjor, så har hun også dress fra sparkjøp til 50kr! De fyller snart år og da for de viking goretex sko og ekstra par cherrox av familie. Jeg har hatt alle mulige dresser og kan synes sparkjøp dressen er utrolig bra og til den prisen (koster 299 ordinært!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå