Gå til innhold

Hvordan kan jeg løse dette?? *frustrert*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg er vel åpen akkurat nå, men la det gå.

For noen mnd. siden gikk jeg i fra barnefar.

Noe jeg hadde tenkt på et par år.

Det at jeg traff igjen min store kjærlighet gjorde bruddet enklere for meg.

Min eks er naturlig nok lei seg og vondbråten, selv etter utallige forsøk fra min side om å ordne opp i vårt samliv.

Allikevel ønsker vi begge å ha et godt forhold og et godt samarbeid.

Jeg ønsker virkelig et godt forhold oss i mellom, for barnet vårt sin skyld.

Men, nå er det engang slik, at du ikke lærer en gammel hund å sitte, og han er seg selv lik nå etter bruddet. Jeg tviler ikke et eneste sekund på at han elsker sønnen sin, men dessverre så elsker han seg selv hakket høyere.

Ting er lagt opp etter hans premisser.

Denne uken skulle ham ha sønnen vår ons-tor, men da skulle han på tur, ok, jeg sier han kan vel værre der man-tir da? Ja, men bare frem til han skal trene.

Jeg kjører og henter, ber ham hjem på middag så de får vært sammen, siden han skulle bort denne uken.

Jeg handler alt av klær og og ordner alt for sønnen vår. Jeg bortprioriterer alt, for jeg ham. Og gjør det med den største selvfølgelighet!!

Derfor spør jeg nå dere, er det slik at man skal innfinne seg slik og godta dette for husfredens skyld?

Eller skal jeg atter en gang prøve å stille noen krav?

Han bryter normalt sett ikke samvær altså, men spør meg hver gang han skal ha ham om jeg kan passe så han får trent etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Still krav med engang. Det er greit å være snill altså, men når samværsforelder har samvær så har de akkurat det og da er det h*n som har ansvar for barnet. Dvs at trening osv utgår de dagene det er samvær, hvis ikke så får samværsforelder ordne annen barnevakt enn hovedomsorgsgiver.

Kan fleksibiliteten gå begge veier, altså at du også kan komme med ting som må tilpasses og han må ha gutten for deg så du f.eks får trent så er det jo greit. Men jeg mistenker at det er hos deg sånn som hos mange andre av oss, det går bare en vei!

Grei regel: Det du gir, kreves også tilbake ;-)

Skrevet

Han tok deg for gitt når dere var sammen, og tar deg fortsatt for gitt. Greit å se at du gjorde det rette når du forlot han sikkert, men her må du bare sette foten ned og ikke stille opp hver gang han knipser.

Stå på krava jente! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...