Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg var i hellas i sommer og nesten alle jentene mellom 4 -8 år som jeg så var overvektige .Og da mener jeg ikke bare litt valpefett. Det var et skremmende syn og jeg syns synd på disse jentene
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Det er skikkelig trist. Det er nok mange av de som kommer til å slite med det resten av livet. Synes ikke man skal nekte barn som er glad i mat mat men det er snacks inntaket man bør begrense. Og så må man jo prøve å holde barna aktive. Uff det er trist det synes jeg virkelig. Men sikkert ikke alltid så lett å gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Synes også det er så mange jenter for tiden som er veldig runde. Nesten alle venninnene til min datter må passe kosten, eller passer ikke kosten. Har selv barn man må trygle om å spise skikkelig mat. Samtidig som vi kun drikker brus til fest, kun lørdagsgodteri og aldri har chips i hus. Lagt merke til at mange feite familier så er det to ting som går igjen. Chips og brus. Ubegrenset tilgang.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Jeg ser også flere og fler overvektige barn, og undrer meg over hvorfor foreldrene ikke gjør noe med det!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Hva vet du om at de ikke gjør noe med det?? Kanskje de har nå innsett at datteren er overvektig og har begynt å passe på inntak? Man slanker ikke små jenter uansett - men passer kosten slik at de ikke legger mer på seg. Ikke døm barn...eller voksne...kun ut fra utseende. Hilsen mamma til for tynn gutt.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Jeg er enig. Det er veldig lett å dømme folk ut fra utseende enten de er for tynne eller for tykke.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Det er ikke bare småjenter. Jeg har også sett en del smågutter som er skikkelige smultboller.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Dette gjelder ikke bare barn. Mye feite foreldre ute og går også. Sorry, men unnskyldningen om at man har vært gravid og la på seg 40 kilo man ikke får bort funker bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Og i 90% av tilfellene der du ser veldig tykke barn, kommer det en sterkt overvektig forelder like bak.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 Det viser seg vel at overvektige barn, i hvertfal i Norge, i snitt har et sunnere kosthold enn de normalvektige. Problemet er at de beveger seg alt for lite i forhold til mengdene de spiser. At overvektige barn spiser veldig mye snop og annen usunn mat er en myte som har festet seg ganske godt. Huvedproblemet er lavt aktivitetsnivå og mengde mat.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 Jeg har fire barn. Tre av dem må jeg mase på for at de skal få i seg mat, mens den ene spiser vanlig mat. (Kun godterier på lørdagen). Jeg ser at det eneste som skiller dette barnet fra de andre tre, er at hun er mer rolig. Hun liker helst å leke rolige leker som feks å sitte i sandkassa, sitte på gulvet og leke med barbie dukkene sine. Hun ser også ut til å ha mye lavere forbrenning enn sine søsken. De tre andre er alltid ute og løper. De elsker leker som tikken, spille fotball, og sykling. Det er stor forskjell på barn. Noe som også er viktig å huske på er at noen har gener for å lett legge på seg. Min mann har alltid vært aktiv. Han kan spise hva han vil, og legger aldri på seg. Mens jeg alltid har måtte passe på. Jeg synes det er vondt når andre ser på jenta mi som er litt overvektig med forrakt. Jeg kjenner at jeg blir veldig lei meg, og jeg bekymrer meg veldig for henne i framtiden. Jeg forsøker å oppmuntre henne til å være mer aktiv, og jeg føler at hun kjenner på seg hva andre synes om henne. Skulle ønske folk var flinkere til å konsentrere seg om sitt og sine, i stede for å mene så mye om andre. Alle burde tenke seg litt mer om.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 Det er fremdeles slik at en stor andel av overvektige barn har overvektige foreldre, og et dårlig kosthold. Din historie endrer ikke det faktum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå