gulda Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg har mistet, men det var MA. Hadde da småblødninger, og etter UL etter en litt større blødning fant de et dødt foster. Nå blør jeg igjen. Det er stort sett ikke mye, og har holdt på i over en uke. Stort sett litt hver dag, noen dager kommer det stadig litt. Fikk papiret fullt en kveld, og hadde vondt i magen. Var sikker på at jeg skulle miste. Men hcg'en doblet seg, og legen sa jeg kunne senke skuldrene. Symptomene er absolutt til stede. Vet ikke om blødningene hadde noe med MA'en å gjøre, for jeg blør lett. Klamrer meg til et halmstrå nå mens jeg venter på tidlig UL om to uker. Hvordan var det når dere mistet. Småblødde dere før det kom mye, eller kom det plutselig mye? Er det håp for meg???
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Hadde SA i uke 6. Hos meg begynte det å fossblø med en gang, og jeg hadde fryktelig vondt, paracet hjalp ingenting. HCG var kjempelav, så fosteret hadde nok vært dødt en stund når jeg mistet. Hvis HCG har steget hos deg, så tenker jeg at det må jo være svært bra. Du kan ikke få fremskyndet UL'en så du slipper å bekymre deg så masse? Er ikke noen hyggelig situasjon å være oppe i, jeg føler med deg..!
gulda Skrevet 29. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2010 Takk for svar! Nei, er en forferdelig situasjon nå. Føler jeg har begitt meg ut på verdens lengste maraton -målet er uendelig langt borte. Skal prøve å få fremskyndet UL. Takk for oppmuntringen. Håper virkelig at alt er bra der inne! Så trist å høre at du hadde SA. Det er fryktelig tungt! Men du er gravid igjen nå, eller? Ønsker deg masse lykke til!
Lemonia Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Hadde en MA/SA før jeg fikk førstemann. Hadde småblødninger hele første trimester. UL i uke 10 viste et foster uten hjerteaktivitet og det endte med SA i uke 11 (da var det som å skru på en kran, plutselig bare fosset blodet ut). Så ble jeg gravid igjen og hadde igjen småblødninger hele første trimester. Trodde selvsagt det samme ville skje igjen, men UL etter UL viste et friskt og levende foster og alt gikk bra. I dette svangerskapet har jeg igjen hatt blødninger hele første trimester og alt er fremdeles bra. Har fått vite at småblødningene jeg hadde den gangen jeg mistet ikke hadde noe med SAen å gjøre, jeg er bare en av dem som blør når de er gravide. Det er jo uansett aldri gøy å se blod når man er gravid, men det trenger heldigvis ikke bety at det går galt.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Ja, gravid igjen nå Er kommet til 23 uker nå, så lover jo bra! Lykke til til deg også..!
Lykke (ö;) Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Huff, synes det er vanskelig å svare på slike ting. Men du må være klar over at når du spør om slikt kan du få svar du egentlig ikke vil ha:o( Jeg ble gravid, men rett etter at testen viste positiv, begynte jeg å blø litt. Ringte da legen, men siden jeg var så kort på vei, sa hun at det var helt normalt og at det sannsynligvis var en abort. Men fikk beskjed om å ta en test en uke senere. Jeg blødde hele tiden, litt mindre enn en mens. Tok så en ny prøve en uke etter og den viste at jeg var gravid enda. Ringte da sykehuset fordi jeg ikke stolte helt på legen min, De sa der og at dette kunne være normalt og det kunne være en abort, men også at det var normalt i et svangerskap, Fikk beskjed om å ta en ny test etter en uke. Den viste også at jeg var gravid, og jeg blødde fortsatt. Nå nærmet jeg meg uke12 og ville få dette sjekket. Jeg fikk time på sykehuset, tok en blodprøve. Hcg var veldig høy så de mente at alt var i orden. Tok så en ultralyd, men da fant de ingen foster....... Dette synes jeg var skikklig ekkelt. De sa at livmoren var helt tom(skjermen viste en helt svart strek der barnet skulle vært) Kom flere inn å sjekket, ikke spesielt moro når du ligger der med bena i været(innvendig ultralyd) De trodde at jeg kunne vært gravid utenfor livmoren. Fikk beskjed om å komme å ta en ny blodprøve 3 dager senere. Da var hcg på vei ned. Og at alt kom til å bli bra. Jeg hadde ingen smerter noe de synes var merkelig, men slik var det nå. Men jeg fortsatte å blø i enda 4 uker. så jeg var ganske lei etter å ha blødd i 4mnd:( Dette var ikke for å skremme deg, men dette skjedde meg. Har før dette fått 2 friske barn med helt normalt svangerskap. Men fikk høre av en nabo, at venninnen hennes blødde hele svangeskapet, men ellers var alt fint og hun fikk en nydlig liten datter i våres. Ønsker deg lykke til. Håper og tror at alt er bra med deg:
gulda Skrevet 30. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2010 Lemonia: Det var oppmuntrende. Håper virkelig at jeg også bare er sånn at jeg blør. En kan bli gal! Godt å høre at ting ser bra ut for deg nå, og at det også gikk bra sist. Må ha vært forferdelig tungt å gå slik med negative erfaringer i bagasjen! Lykke til videre! ) Lykke: Jepp, var litt redd for å spørre i tilfellet jeg fikk høre noe jeg ikke ønsket.. Men samtidig så har jeg et behov for å høre hvordan det kan være. Så takk for svar ) Så grusomt det må ha vært å gå slik så lenge, og så at det hadde gått galt! Merkelig at hcg steg. Kroppen er så rar! Jeg skjønner ingenting av hva som skjer med meg, og det er vanskelig å vente på å finne det ut. Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå