Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Har et barn på 4 mnd. har vært på barseltreff 2 ganger, men har ikke lyst mere..de andre er så mye gamlere og jeg føler at jeg og venninna mi blir sittende alene(vi er 20 og 21), de andre er fra 28 og opp til over 40...med flere barn.(veninna mi har heller ikke særlig lyst pga dette) Jeg føler det er så dårlig gjort mot barnet mitt om jeg bare slutter å møte opp..tenker slik at dette er en liten plass og når de begynner i barnehagen er det jo greit å kjenne jevnaldrende...hva hadde dere gjort?:S
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Du og venninna di og barna deres har jo hverandre, så om du direkte misliker barseltreffene, synes jeg du skal droppe dem.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 da hadde jeg også bare sluttet der. Ungen din får kontakt med andre unger når du er sammen med venninna di, ikke ha dårlig samvittighet for at dere ikke er sammen med resten.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 okei..trenger jeg sifra til de andre eller bare slutte å møte opp? Hun har kontakt med andre småbarn, både venninna min si og søskenbarn som er 1 år og 4 år...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Jeg droppet også barseltreffene etter 2 ganger, var den gang 20 og alle de endre var 30+ så følte meg litt "utenfor". Hadde en god kamerat som fikk en samtidig med meg, så vi hadde vår egen lille gruppe isteden I barnehagen blir de jo kjent med hvarandre etter kort tid uansett, så hadde ikke bekymret meg over det. Barseltreff skal jo være koselig og nyttig, er det ikke det ser jeg ingen vits i å gå.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Du kunne kanskje gitt det noen uker til, kanskje dere finner dere mer til rette når dere blir bedre kjent? Men ikke føl dere presset til å være med, dette er jo i første omgang noe som skal gagne dere mødrene, dere skal føle at dette er noen dere kan dele er faringer med. Og hvis dere ikke føler dere komfortable, så mister det hele hensikten. Må bare slenge på at jeg var i akkurat samme situasjon med 1.mann. Jeg var 20år, nestemann var 28 og så oppover, og den eldste var 40. Jeg følte meg totalt oversett, de overhørte rådene jeg kom med, og jeg følte meg veldig utilpass og fikk absolutt ingenting igjen for det. Presset meg igjnnom 8 mnd, da gadd jeg ikke mer. Men det som overrasket meg mest er at det er henne på 40år som jeg fikk best kontakt med, har god kontakt med henne den dag i dag, og jentene våre er 10 år nå
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #7 Skrevet 29. september 2010 Synes du kan si fra på en fin måte.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Helt enig. Barseltreff skal være koselig hvis man ikke trives så synes jeg ikke man skal gå. Skjønner ikke at det skulle være noe dårlig gjort. Kos deg i barseltiden. Gjør det du har lyst til
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #9 Skrevet 29. september 2010 Ja, det er greit å gi beskjed, så vet de andre at de ikke trenger å lage i stand noe til dere osv..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #10 Skrevet 29. september 2010 Hvis du ikke får noe ut av det, så ser jeg ikke noe poeng i å fortsette å delta i barselgruppe. Barnet ditt er fortsatt så lite, at h*n vil jo ikke merke noe til det, så hvis du og venninna di har et godt forhold, så holder jo det lenge. Når barnet begynnet i barnehage, så får de uansett nye venner! Det er uansett litt tidlig å tenke at et barn under 1 år skal sosialiseres.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #11 Skrevet 29. september 2010 Synes du kan si fra på en fin måte.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #12 Skrevet 29. september 2010 Jeg har aldri vært på barseltreff og har ingen dårlig samvittighet for det! Barna deres kommer fort nok i kontakt med andre barn,ta det med ro og nyt barseltiden på din/deres måte! usk at de kun er babyer enda og at de ikke har noe veldig utbytte av å stresse avgårde på barseltreff når mor egentlig ikke vil eller har lyst. Du og venninnen din kan vel ha en liten gruppe??
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #13 Skrevet 29. september 2010 Barseltreffene er for mødrene, ikke barna. Ungene blir kjent med andre i barnehage og på skolen når den tid kommer. Om du ikke har noe utbytte av det gjør det ikke noe om du slutter å gå. Likevel ville jeg råde deg til å gå noen ganger til. Det kan ta litt lengre tid å bli kjent med folk som er eldre og i en litt annen livssituasjon enn du er selv er, men om du kommer over kneika, kan dere finne ut at dere har mer til felles enn du tror nå. Selv var jg vesentlig eldre enn de andre i min gruppe og følte det nok litt på samme måten. Jeg måtte slutte i gruppa da jeg begynte å jobbe igjen allerede da barnet var knapt 3 mnd og alle treffene var på dagtid. På det tidspunktet tenkte jeg at det var like greit. Nå har det gått noen år. Ungene går i barnehagen og vi treffes der. Til min overaskelse ser jeg at jeg går godt sammen medflere av disse mødrene så om jeg hadde fortsatt i gruppa tror jeg det ville fungert fint og faktisk gitt meg mye. Husk også at du ikke trenger å bli bestevninne med de andre. Hovedpoenget er å kommeseg litt ut og treffe andre mennesker som også er opptatt av småbrarn. Mange begynner å kjede seg og savne voksenkontakt når de kommer litt ut i permisjonen. Da kan barselgruppen være fin å ha.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 Bare slutt med god samvittighet du. Jeg blåste i hele barseltullet etter to treff jeg også. Følte ikke at det var så innmari nyttig å skulle diskutere bæsj, gulp, kolikk og soving. Det er jeg jo oppi døgnet rundt uansett. Det jeg trengte var å treffe andre mennesker og diskutere andre ting enn baby for èn gangs skyld.
tine0810 Skrevet 29. september 2010 #15 Skrevet 29. september 2010 Gå på f.eks åpen barnehage i stedenfor...hvis det finnes tilbud:-) Eller spør på helsestasjonen om dere kan bli med i en annen gruppe? Ikke gå hvis dere ikke har lyst! (men ikke døm bare på alderen, da...jeg er godt opp i 30 åra...men har flere venninner som er både mye yngre og eldre:-))
Anonym bruker Skrevet 29. september 2010 #16 Skrevet 29. september 2010 Hvis jeg ikke hadde hatt lyst til å være i en barselgruppe hadde jeg droppet det! Og barna tror jeg neppe kommer til å lide for det... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå