Gå til innhold

Orker snart ikke mer kamp med barnefar!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg er i ferd med å gi opp, men det kan jeg jo heller ikke. Har kjempet med en umoden og vrien eks/barnefar til min eldste nå i 6 år og jeg er SÅ sliten!!!

Hva gjør man da?? Når det bare IKKE fungerer!? Han har "pådratt" seg besøksforbud én gang, nå har jeg involvert barnevernet fordi jeg ikke takler situasjonen alene lenger + at han har "bestraffet barnet fysisk", noe som er forbudt.

Mekling med familievernkontoret bærer ingen frukter når det gjelder samværsavtale, fordi han "aller helst vil ha 50%" og alltid er uenig. (Han er en notorisk kverulant og motarbeider meg for alt det er verdt).

INGENTING hjelper! Han tar NULL hensyn til sønnen min - virker som han ikke tror han har følelser, alt er bare tomme ord uten handling. Han er frekk og ekkel mot meg til stadighet, men jeg får jo ikke gjort noenting med situasjonen! Ikke ser det ut til at barnevernet har noen effekt på ham heller, kanskje faktisk tvert i mot - han er blitt enda mer trassig.

Ååååå, jeg er så lei og sliten... Har 4 uker til termin med mitt andre barn også (gift med ny mann), og derfor er han ekstra på hugget om dagen. Hva i alle dager skal man gjøre, når ting bare ikke fungerer over SÅ lang tid??! *er utslitt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det første jeg tenkte var: er dette fremtiden med min eks. Han er akkurat som din. Skal aldri være enig for alt i verden. Her er det allerede advokater inne i bilde. og han også skal ha 50 50.

Min jente er bare 1 år enda.

Jeg har ikke noe råd. EMn ikke gi etter for han... stå på og tenk kun på barnet.

lykke til.

Skrevet

Ja, det er jo det eneste vi KAN gjøre - å bite tenna sammen og aldri gi oss, gjøre det som er best for barnet og ikke gi etter... Er bare så utrolig slitsomt.

Håper din gir seg fort og at det ikke blir som her; at han fortsatt holder det gående etter så mange år.

Lykke til du også.

Skrevet

jeg har også en sånn eks... han er far til dattera mi på 7 år,og her har det vært oppe i rettsforbredende møter....

MEN han er en flink pappa,men er en jævel mot meg,det sliter utrolig på etter snart 5 år siden det ble slutt.

Han har også ny samboer og venter barn,da hadde jeg trodd det skulle roe seg men neida....man blir helt psykisk knekkt til tider

Skrevet

Hva er grunnen til at han vil ha 50-50 da? Er det for å kunne være mer sammen med sønnen sin eller er det for å slippe bidrag? Om det var det siste så tror jeg at jeg hadde fritatt han for bidrag bare for å få fred en stund. Jeg vet det ikke er rett, men av og til så er det bare ikke verdt det.

Skrevet

Han har aldri nevnt noe ang bidrag, så jeg tror ikke det er derfor. Han vil jo selvfølgelig se sønnen sin mye, men jeg tror det er mest for å ta fra meg daglig omsorg, slik at vi har likt - at det går mest på hva han skal HA av rettigheter osv. For han er ikke en person som klarer for mye ansvar over tid, så jeg tror ikke det er gjennomtenkt. Tror han ville angret seg ganske fort, fordi det er for mye ansvar og "jobb".

Han har visst spurt sønnen min også, om han kunne tenkt seg og bo hos ham - noe jeg syns er helt horribelt, for sønnen min har tydelig grubla mye på dette. Overhørte samtale mellom ham og mannen min istad...så han vil tydeligvis ikke si dét til meg. Men en 5-åring (6 i okt) skal ikke måtte svare på slike vanskelige spørsmål! Sukk...

Skrevet

Så ille.. Vi er flere her med samme skjebne. Det høres ut som samme type som far til mitt barn. Uansett hva du sier eller gjør er han sikkert ute etter å skape konflikter, så skyv han vekk. Ikke diskuter noe som helst med han. Han lager sikkert problemer uansett om du er medgjørlig eller ikke. Jeg har lest mye om psykopati og personlighetsforstyrrelser i det siste og min eks er i hvertfall psykopat.. Ingen tvil. Om du får bevist at han har en personlighetsforstyrrelse får han ikke ha delt omsorg for barnet..

Det kan være nyttig å lese litt om temaet. Tipper du kjenner deg igjen om du leser litt..

Dette er bare helt forferdelige mennesker som ingen forstår hvordan er å ha med å gjøre før man har hatt dem tett på. Man føler seg helt maktesløs fordi disse menneskene oppfører seg helt avvikende i forhold til normer og regler ellers, mangler empati, manipulerer og snur virkeligheten på hodet. .

Du er heldig som har en ny mann som støtter deg. Lykke til med babyen:)

Skrevet

Akkurat, du treffer spikern på hodet... Deilig at det er folk som forstår der ute, for jeg blir sjelden forstått når det gjelder folk vi møter osv, fordi han er så "kjekk og hyggelig" (MY ASS)... Og det er frustrerende! Men du har rett i at jeg bare bør slutte å diskutere med ham...problemet er bare at han gjør/sier så mye dumt, at jeg blir nødt til å si ifra. Håper det løser seg bittelitt snart hvertfall...så skal jeg prøve å begrense kontakten til minimum.

Tusen takk iallefall :)

Skrevet

Jeg hadde bare ett spørsmål. Hvordan vet du at en med personlighetsforstyrrelse ikke får 50 % omsorg? Min eksmann har nemlig fått denne diagnosen, og lager masse kaos, bla for å få omsorg. Jeg går ikke med på samvær uten tilsyn engang fordi han er så ustabil, men kjenner jo at jeg bekymrer meg for at han vet å ta det til retten kan få medhold.

Innimellom skulle jeg ønske han bare dro sin vei og lot oss være i fred, men vi får vel bare stå i det og håpe at vi blir vant til denne unormale oppførselen...

Skrevet

Hei!

Det er ikke bra for barn å vokse opp med psykisk ustabile foreldre, og det må en dommer ta hensyn til.

Min advokat mener at min eks kun skal ha samvær med tilsyn.

En annen ting er at det er sjelden at det blir dømt delt omsorg. Det kreves svært godt samarbeid om man skal ha 50/50, og det er det IKKE om man har med en psykopat å gjøre..

Skrevet

Jeg har liknende problematikk med BF, bare at han ikke har noen diagnose. Han ikke har interesse for å ta tak i problemene selv, og kommer sansynligvis aldri til å få diagnose og hjelp, desverre.

Jeg har hele tiden fått høre at det er fungeringen som er viktig, ikke diagnosen, fordi mennesker med samme dignose kan ha ulik fungering ifht barn osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...