svirrehodet Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Min verdens beste (som straks blir 2 år) begynte i bhg i fjor vinter. I august begynte han i en ny, som er nærmere, noe som betyr kortere dager og at mor og far kan dele på ansvaret med bringing og henting.. Nå har vi kjøpt hus i en annen kommune, og han må skifte bhg IGJEN til jul neste år... Jeg klarer nesten ikke å glede meg over huset... hvor er de stabile rammene rundt han?? Har dere tips, råd, erfaringer etc tar jeg dem gjerne i mot...
Gjest Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Ingen erfaring men et lite råd; Ikke vis din usikkerhet =) Vær glad over huskjøp =) Gled dere over å ha "landet", og gi gullet ditt masse kjærlighet! Bruk masse tid på å besøke den nye barnehagen (gjerne ete, etter at barnehagen er stengt), Prøv så godt det lar seg gjøre å gi han en rolig start i den nye barnehagen, så ordner det seg nok =) Skal jo ikke påstå at barnehagebytter alltid er lett for barna, men de klarer det!
svirrehodet Skrevet 28. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2010 ja, det gjorde vi den andre gangen også, så han følte seg litt tryggere.. Jeg håper at jeg kan være i permisjon rundt den tiden, slik at det blir veldig korte dager.. men det er jo litt vanskelig å få planlagt graviditet slik at det passer inn.. Nei, han merker ingenting enda, og ved dette byttet etter sommeren, hadde vi 5 uker ferie, slik at han ikke gikk rett fra den ene til den andre.. Håper vi får til noe lignende ved neste bytte.. Tusen takk for svar
lille sprelle Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Tror det går helt fint jeg. Han er jo heldig som har to foreldre som han bor sammen med og det at dere faktisk tenker over hvordan dette er for ham, gjør at det sikkert går helt fint! Så lenge de er under 3 år, så er det jo mer snakk om parallell-lek og ikke så nære knytninger mellom barna som det er når de blir større og det er jo leeeenge til skolestart. (sikkert noen som henger meg for den uttalelsen, men dette er jo faktisk forskning)
Simply Skrevet 29. september 2010 #5 Skrevet 29. september 2010 Sønnen min på 4 år har byttet bhg 3 ganger. Den ene gikk han i fra han var 16 mnd. til han var 2 år og 3 mnd. Var veldig bekymret for å bytte bhg (måtte det da styreren i bhg var psyko, alle foreldrene tok ut ungene sine) da han bare noen dager før oppstart skulle bli storebror. Men, vi var i den nye bhg for å leke hver helg og flere kvelder i uken i 1 mnd. tid. Fortalte han at han skulle begynne der osv. så han var skikkelig forberedt. Han trengte egentlig ikke tilvenning i det hele tatt, så det var kun den ene dagen vi var der sammen med han. Året etter begynte han så på stor avd. så det ble jo store forandringer da også. I august begynte han i en ny bhg igjen (grunnet flytting) og der gjorde vi akkurat det samme som forrige gang. Lekte der i helgene og pratet mye om det. Besøkte bhg i åpningstiden osv. Gikk kjempefint denne gangen også. Det går sikkert helt fint : )
The Bad Gal Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Til jul neste år er han vel klar for storavdeling i barnehagen, og da blir det kanskje mye nytt uansett, så er kanskje ikke så dårlig timing med barnehagebytte likevel. Er det nye huset langt unna der dere bor idag? Kanskje han kan starte i den nye litt før dere flytter, så får han startet når de andre nye starter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå