Gjest SweetMommy <3 Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 var på kontroll idag og han gikk igjennom alt veldigt nøye, det var då han så at jeg hadde en knute og jeg tror han menede at den var på livmoren men er ikke sikker fordi han babblade om masse ting... Noen som har opplevd lignende? Han sa jeg måtte komme tilbake om en måned for å sjekke om den har vokst,det var visst ikke bra om den vokste. har noen noe erfarenhet med dette? hva skjer viss den vokser?
Plutselig_gravid Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Hadde en ganske stor muskelknute på livmoren i forrige svangerskap. Den ble oppdaget i uke 12 da jeg var inne til UL pga smerter i livmoren. Fikk også en UL igjen etter 1 mnd for å se om den vokste mer. Den krympet Verste som kan skje er at den "stjeler" næring fra fosteret eller blir så stor at den opptar plass i livmoren. Men det er visst veldig sjelden. Legen på sykehuset sa at hun aldri hadde opplevd noen fosterdød (sen)pga muskelknute og hun har jobbet som lege i over 20 år. Ellers kan en muskelknute føre til keisersnitt hvis den ligger foran åpningen. Men det er jo som regel ikke farlig;)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 for jeg er 21 uker på vei nå og de oppdaget den først igår,så må vart noe som har komt nyligen. får virkeligen håpe at den blir mindre da. Jeg har sånn uflaks så dette gjør meg nervøs=( i mitt førsta svangerskap fikk jeg hull på fosterhinnen og sønnen min døde i uke 24+3 og de sa at det er veldigt sjeldent man får hull på fosterhinnen. Så nå må jeg bare be om at den blir mindre til neste gang.
Plutselig_gravid Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Trist å lese at du mistet babyen din den gang. Skjønner godt at du er nervøs. Det kan hende muskelknuten har vært der hele tiden, men at de bare ikke har sett den. Til tross for at min knute var ganske stor så oppdaget de den egentlig bare ved en tilfeldighet. Og på hver ul måtte de lete etter den for å finne den. Den lå så langt ut på siden. Håper inderlig at det går veien for deg denne gang og at du opplever et ukomplisert svangerskap videre:) Klem
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Det kommer sikkert gå fint=) men jeg stresser litt allikavell, jeg burde jo ikke stresse med det for det kommer jo sikkert at gå helt fint=) Tusen takk for at du tog deg tid å svare meg=) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå