Sjokoladebanan Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 I det siste har jeg slitt mye med å få til å sovne på kvelden. Jeg kan godt ligge i to, tre timer våken først. Dermed er jeg kjempesliten om morgenen fordi jeg ikke har fått nok søvn. Når jeg ligger får jeg ikke hodet til å slappe av. Jeg tenker på alt og ingenting, og det er skikkelig frustrerende. Jeg drikker ikke kaffe, og ser ikke tv rett før jeg legger meg heller. Noen som har noen gode tips, eller kjerringråd til meg?
___ Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Om du har mye å tenke på så kan det hjelpe å ha blokk og papir på nattbordet. Skriv ned det du må huske, det som skal gjøres ol. Ofte gjør det at du skriver det ned at du kan legge det bort. Neste dag kan du se på blokken og gjøre det du skulle huske. Ellers: -Varm melk med honning og en banan før leggetid. -Kjølig soverom med varm dyne. -Trening litt før leggetid. -Ikke cola eller sjokolade om kvelden. -Sex
Gjest Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 "Sove&Berolige-te" på helsekosten Magnesiumtablett i 20-tiden. Og før du legger deg så gi deg 5 minutter med tanker. Ta hver og en bekymring/tanke og legg det i en komodeskuff i hodet ditt. Åpne opp, stapp inn en tanke og lukk igjen (ikke lov å åpne igjen!). Legg deg så og gjør en avspenningsøvelse: Stram/rynk pannen, slapp av. Rynk pannen + rynk på nesen, slapp av Det forrige + knip haken mpt brystet, slapp av. Alt det forrige + knytt nevene og spenn armene og slapp så av. Alt + stram magen, slapp av. Alt + knip rumpa og bekkenet - slapp helt av. Alt + spenn lårene - slapp av. Alt + krøll tær, spenn legger, slapp heeeeeeelt av.....
Sjokoladebanan Skrevet 28. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2010 Tusen takk for flotte tips.. jeg skal prøve i kveld å se hvordan det går.
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Hvis jeg ikke får sove pleier jeg å bruke avslappings metoder. Pust heelt rolig inn gjennom nesa og ut gjennom munnen. Konsentrer deg først om tærne. Slapp av i tærne, så føler du på anklene og slapper av, så leggene, knær.. osv helt til du kommer til hode. Det har hjulpet meg veldig godt! I kriser, ta en reisesyketablett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå