Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Er veldig misfornøyd med den jordmora jeg har nå (kommunal). Jeg føler meg ikke trygg på henne i det heletatt, hun virker ikke oppdatert og virker surrete og fjern. I tillegg stemmer ikke kjemien ellers. Jeg har flere netter hatt mareritt om at jeg får denne jordmora ved fødsel (hun jobber delvis som kommunal JM, delvis på sykehuset jeg skal føde ved). Det jeg gruer meg mest til ved fødselen nå er om jeg skal få henne som JM, da må mannen min rett og slett be om vi kan få en annen JM. Men vil vi tørre det? Jeg tenker en del på om jeg skal skrive ett ønskebrev der det står at jeg ikke ønsker å være i kontakt med denne JM. Noen som har vært i liknende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Har ikke vært i liknende situasjon før, men tanken har vært den samme her! Jeg tenker at vis jeg får en jm jeg virkelig ikke kommer overens med / har kjemi med, må jeg bare ta motet til meg å be om en annen. Kanskje litt lettere vis man har vært uten søvn, har vondt og humøret er lik null? hehe.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Jeg ba ikke om å få ny jordmor, men jeg fikk en ny under vaktskiftet (jeg kom inn like før det). Og takk og lov for det Men jeg vet at jeg ikke hadde nølt med å brøle etter en ny, jeg var så frekk og ekkel mot alt og alle, så det hadde ikke vært noe problem. Jeg tror søvnmangel og store smerter gjør det med de fleste! Men et ønskebrev er jo egentlig en god idé. Eventuelt kan du få mannen til å ta på seg oppdraget, hehe Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Det burde være mannen din sin oppgave å kreve ny jordmor etter signal fra deg. Du har andre ting å bruke energien din på når du er igang. Min fødsel ble igangsatt og jeg hadde fire ulike jordmødre før babyen ble født. Ei av dem hadde jeg ikke stort til overs for, hun virket som ei kald og uinteressert drittkjerring. Hadde fødselen kommet igang mens hun var på vakt ville jeg uten tvil bedt mannen min sørge for å få henne byttet ut.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Jeg ba om ny jordmor. Vaktskifte, og inn kommer en gammel sur kjerring som har jobbet der i 30 år. Oppførselen hennes var bare helt vannvittg og hun var en av disse "ligg stille og hold fred så vi kan konsentrere oss her" typene. Jeg klarte rett og slett ikke synet av henne og ble bekymret over de gammeldagse holdningene hun hadde. Så etter en liten stund klikket det for meg og jeg ba henne ikke ta på meg, og at hun kunne bare komme seg ut for jeg orket ikke høre på henne! Hun ble sur og ba meg skjerpe meg litt.... men det var ikke min tanke akkurat da, så jeg dyttet henne bort og ropte en gang til at hun måtte komme seg ut og sende noen andre inn. NÅ! Da gikk hun og jeg fikk inn en ny jordmor Noen ganger er det bare mennesker som ikke funker, og som man ikke får noen respekt for eller trygghetsfølelse hos, og under fødsel syns jeg det er viktig å ikke måtte takle slike ting i tillegg. Håper ikke jeg møter på henne igjen, skal føde på samme sykehus denne gangen også, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå